DVD's niet branden met DVR-106 Pioneer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewally

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Ik heb al een tijdje de Pioneer DVR-106 brander en het werkte al de tijd prima. Nu heb ik lege MediaRange DVD's (16x speed) aangeschaft en deze komen constant met een schrijffout (Nero/ Alcohol 120). Met dvd's van andere merken met 8x speed werkt alles prima, is hier evt een update voor de brander nodig of lukt het totaal niet om 16x speed DVD's te branden van welk merk dan ook?

Gr Ewald

Elke brander heeft wel problemen met bepaalde type media.

Een firmware update zou dit op kunnen lossen, kun je gewoon uitvoeren het voegt vaak weer meer mediatype toe en hierdoor zou het kunnen dat je het dan wel kunt branden op 16x

Probeer het eens op een lagere snelheid want niet elke type media kan op bepaalde brander die snelheid aan.

Koop DVD's van een goed merk zoals, Verbatim dan lukt het meestal wel.

Het beste kun je als je DVD aanschaft kijken wat de mediacode is. Middels deze code en het typenummer van de je brander zoek je dan in Google en vindt je vaak wel of deze goed werkt of juist niet. De mediacode staat vaak vermeld op de website als je deze online besteld.

Daarnaast is de Pioneer DVR-106 volgens mij een 4-speed brander, dus sneller zal het niet gaan:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan