Dvd's op Wii

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderkorf16

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
126
Hallo,

Ik heb een Wii, en wil er graag dvd's mee kijken, en ik wist zeker dat het kon, maar tot nu toe niet gelukt. Had ik hem niet moeten updaten, of kan het gewoon helemaal niet?

Ik hoor graag..
 
Wii met DVD ondersteuning niet in Europa

Nieuws | 30 oktober 2006 - Nintendo heeft geen plannen om de Nintendo Wii met DVD ondersteuning buiten Japan uit te brengen. De aangepaste console die in de nieuwste editie van gamesmagazine Edge genoemd werd zal waarschijnlijk nooit het daglicht zien buiten Japan.

In een verklaring heeft Nintendo bevestigt dat men geen plannen heeft om in Europa en de Verenigde Staten een DVD optie of accessoire uit te brengen. Op dit moment zouden DVD spelers al voor zo weinig worden verkocht dat men het niet de moeite vind om DVD ondersteuning in de bouwen en de prijs van de Wii te verhogen. In de verklaring gaf men echter niet aan of dit ook voor Japan het geval zal zijn.
 
Het heeft te maken met licenties om DVD's af te spelen. Het is hardware technisch wel mogelijk, maar Nintendo zal eerst software moeten maken waardoor de optie geactiveerd wordt.

Interessant artikel. Ik zie eigenlijk geen reden waarom het niet zou kunnen... alle consoles kunnen DVD's afspelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan