dvd's opslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Ik heb al vele dvd's verkwanselt,nu zou ik het over een andere boeg willen gooien.
Vandaar dat ik jullie opinie eens zou willen vragen.
Ik had een dvd gebrand,halfweg valt het geluid weg,nu heb ik deze op een usb stick
gezet en hij doet het perfect,dus kan ik deze beter in het vervolg op usb,s zetten
alleen valt dat een beetje duur uit. ± 4 gb per film.
Als ik nu koop ,een Western Digital Elements Destop (1.5 tb / usb2.0 )..+ een
Full HD Media Player.Dan kan ik mijn films opslaan en afspelen op tv (juist of niet)
Wat is jullie mening daarover,of een andere optie.
m.v.g.

Nu had ik gedacht dat het simpel zou zijn met Medion MD86596 full hd mediaplayer,
ik zou alleen een hdmi-kabel nodig hebben en dats it..

nou probeer dat HDMI kabel heb je van 2,50(bij de action) tot 100 euro

Mediaplayers zijn ideaal Jan !!

Als ik je dan nog een advies mag geven is dat ik voor een AC Ryan zou gaan.....

Deze zijn perfect !!

Ik heb zelf de Playon HD2 !! Deze heb ik draadloos in het netwerk staan wat prima werkt.....

Wel ik heb hier nog een A.C.Rayan playon hd mini die zou perfect kunnen dienen,en
daar dan een externe harde schijf aan hangen ,juist ??.

Als je een xbox of playstation hebt dan kan je ze daarop zetten.

Als je een tv hebt met usb aansluiting kan je je usb stickje anders ook daar rechtstreeks indoen.

Aldi promotie-mediaplayer md86596

wat riskeer je om een mediaplayer MD 86596 bij Aldi aan te kopen.
je kan het ding uittesten tot 1 maand na de aankoop, en mocht het eventueel niet
aan je eisen voldoen, dan kan je het alsnog terug brengen, gegarandeerd geld terug. lees het maar na op de algemene verkoopsvoorwaarden van Aldi.
bovendien is 3 jaar garantie niet te versmaden.
het enige waar ik bedenkingen bij heb; in de folder geeft men weinig specifaties weer omtrent de afspeelbare videoformaten. men houdt het bij een simpel: vb. avi, mpeg, vob, mkv...

Een alternatief voor de Medion MD 86596 lijkt me de Asus O! Play Mini: http://www.asus.nl/Multimedia/Digital_Media_Player/OPlay_Mini/

De Asus is vergelijkbaar van prijs (€59) en mogelijkheden, maar heeft wel slechts 1 USB2.0 poort, en die zit dan nog aan de voorkant (is eerder een esthetisch dan een praktische nadeel).

Daartegenover staat wel dat de Asus zowat elk mediaformaat aankan, inclusief ISO-bestanden (bij de Medion is het volgens mij voorlopig niet gekend of die het wel kan). Dit laatste is wel handig, als je bvb veel films binnenhaalt via het 'alternatieve circuit', of als je je eigen DVD-collectie wil rippen naar ISO (is één handig bestand, waar alle eigenschappen van de oorspronkelijke DVD in 'bewaard' blijven, inclusief menu's, audiokanalen en ondertitels).

Nog een voordeel van de Asus is de vrij goede support, bvb wat firmware-updates betreft (heb vandaag nog een nieuwe firmware geïnstalleerd, waardoor er weer nog 2 extra mediaformaten ondersteund worden).

Ik wil zeker niet gezegd hebben dat de (Aldi) Medion MD86596 en slecht toestel is, maar de Asus O! Play Mini heeft zeker al bewezen wat hij kan (en niet kan), dus ik zou hem toch ernstig overwegen, in het geval je een budget-toestelletje wenst. Als je meer mogelijkheden wil (bvb ingebouwde harddisk, netwerk-streaming,...) dan zal je bvb bij AC Ryan zeker aan je trekken komen. Er zijn dan nog meer dan genoeg alternatieven, maar deze zullen allen duurder zijn dan die O! Play of Medion.

Laatst bewerkt:
Medion

Hallo

Dank voor uw terechte opmerking. Inderdaad, Aldi vermeld op zijn folder heel weinig gegevens omtrent het toestel. Dat was ook mijn eerste bemerking. Vandaar mijn reactie dat je het toestel binnen de maand kan terugbrengen indien het niet voldoet aan uw eisen.
Bij het bekijken van dergelijke toestellen kijk ik ook eerst of de HDMI mogelijkheid aanwezig is en naar de types bestanden die het toestel aankan. En ISO is inderdaad handig.
Belangrijk is ook de HDMI aansluitmogelijkheid. Ik heb hier een oudere Lacie-mediaplayer versie met ingebouwde HDD staan, daar valt niks van te zeggen maar er zijn enkel een Scart en Composite aansluiting op aanwezig en da's heel wat minder handig natuurlijk.

In elk geval vriendelijk bedankt voor de tip, die ik zeker in overweging zal nemen.

Laatst bewerkt:
Hallo 'er014'

Toen ik die Medion MD86596 in het Aldi blaadje zag staan dacht ik eerst ook van: "hmm, ziet er een mooi spelertje uit (mooier dan mijn Asus O! Play Mini), en voor dat geld kan je idd niet gekl**t zijn".

En zoals jij ook reeds aanhaalde: je krijgt 3 jaar garantie, en als je na de eerst dagen niet tevreden bent kan je het gewoon terugbrengen (dus ideaal om eens uit te testen ;) )

Mocht ik m'n Asus niet hebben, ging ik waarschijnlijk ook naar de Aldi gereden zijn om er eentje te halen, ook als is er nog niet veel geweten over de ondersteunde mediaformaten. Het is natuurlijk best mogelijk dat ISO's wel ondersteund worden, ook al is het niet vermeld in de folder.

Wat ik me wel afvraag: heeft die Medion nog aansluitmogelijkheden naast HDMI? Ik zie alvast geen andere poorten (zoals composite?), dus ik vraag me af of die wel aan te sluiten is op een televisietoestel zonder HDMI (of is er een 'breakout' kabel meegeleverd, waarmee het wel mogelijk wordt?).

Dat laatste was ook een van de redenen waarom ik voor die Asus O! Play Mini gegaan ben: ik heb nog een oude TV (zonder HDMI), dus ik moest wel een 'composite'-aansluiting hebben (om zo samen met de audio naar een SCART te verlopen). Voorlopig wacht ik nog wat af hoe heel dat 3D gedoe gaat evolueren, om me dan binnen een jaar of twee een LCD-televisie te kopen, samen met een betere mediaplayer (die tegen dan hopelijk ook 3D zal ondersteunen).

Groeten,
Dirk.

ASUS O!Play Mini

Dirk

even heel kort... om de 'witloofboer' niet te ontstemmen met ons gezever.
Heb de specs van Asus O! eens onder de loep genomen en inderdaad het lijkt me wel
de beste keuze.
Ben dan ook gaan 'googlen' en met de uw prijs, 60eur, in mijn achterhoofd op zoek gegaan. Heb je het toestel misschien online gekocht? In elk geval heel weinig zaken die
het toestel verdelen; toch niks gevonden in de beurt van Gent.

In elk geval bedankt voor de hulp.

Eddy

Letten we wel even op dat topic van orgine van Janwitloof is.

M'n excuses, we zijn inderdaad wat aan het afwijken.

Eddy, ik zal je een PM sturen met meer info over die Asus O! Play.

Edit: oeps, bij nader inzien zal PM sturen niet lukken (sorry, nieuw op dit forum). Even kort dan: de Asus O! Play heb ik in de Carrefour gekocht. Het was de witte versie, en denk dat ik ze zelfs aan €49 had (zou kassaticket eens moeten opzoeken). Het zou kunnen dat ze er nog wel hebben hoor, ook al is het al een paar maand geleden dat ik de mijne gekocht heb (Carrefour in Oostakker misschien es proberen?).

@janwitloof: ik had natuurlijk ook al op de Aldi-site gekeken naar die Medion. Er staat wel iets van info op over die speler, maar er blijven toch wat dingen onduidelijk (zoals ISO-ondersteuning bvb). Anyway, toch het proberen waard, denk ik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan