DVD's van 8 speed op een brander....

Status
Niet open voor verdere reacties.

vissers

Banned
Lid geworden
23 jan 2006
Hallo iedereen,

Ik heb namelijk een lastige 2 lastige vraagen.

Ik ben namelijk in bezit van een Asus DVD-brander die brandt namelijk op DVD's van 4x speed. Er staat namelijk dat ie echt alleen maar brandt op DVD's van 4 speed.

Is het namelijk mogelijk om DVD's van 8x speed te kunnen branden in een DVD-brander die schrijft alleen op DVD's van 4x speed....?:p

Ik wil namelijk 1 op 1 perfect kopie maken, dus gezegt' een exact kopie maken van mijn bestaande DVD-schijfje (een back up maken)
En welke brandt programma is eigenlijk goed en welke versie van Nero.....?

Wie kan mij helpen...?

Groetjes,

Karell:cool:

Laatst bewerkt:
Hoi vissers,

Dat er "8x" op dvd schijf staat wil niet zeggen dat hij ook persé met 8-voudige snelheid beschreven moet worden. Hij kan een schrijfsnelheid van maximaal 8x aan. Je kunt hem dus rustig met 4x branden.

Wat niet kan is, dat je een schijf waar bv. "4x" op staat, met bv. 8-voudige schrijfsnelheid kunt branden. Dat zal overigens ook niet lukken omdat je in dit geval bv. in nero schrijfsnelheden van maximaal "4x" kunt selecteren.

Dus, als je dvd brander een schrijfsnelheid heeft van maximaal 4x, zou ik dan ook geen (duurdere) schijven kopen die 8x of hoger aankunnen omdat het gewoon geen zin heeft.

Voorts gebruik ik zelf nero 6 en ben er erg tevreden over. Nero is gewoon één van de meest complete brandprogramma's die er bestaan; dat is mijn mening.

M.v.g.

Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt voor je antwoorden die waren goed en duidelijk.

Ik kreeg ook een andere advies dat ik beter een brander kan nemen die toch op de 8x schijfjes schrijft hebt ik het meerdere zekerheid, dan het onzekerheid.

Groetjes,

karell:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan