DVD's wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

g.vanherk1

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
510
hoi helpmijers.

ik heb een probleem.
ik ben een mac gebruiker, en heb nooit problemen gehad met mijn mac.
nu heb ik el.captain geïnstalleerd , en sindsdien kan ik geen dvd,s meer wissen.
alles in schijfhulp programma is veranderd, als ik een dvd wil wissen en ik klik op dvd wissen dan krijg ik de
melding >>niet geinitilaliseerd<< ik heb dat in yosemity nooit gehad, ik gebruik wondershare video converter ultimate.
als brander heb ik de apple superdrive extern, mijn ingebouwde brander gebruik ik niet, die is kapot. hij verwijderd de dvd niet meer.

mijn vraag is nu, hoe kan ik nu een dvd wissen , in wondershare zit geen dvd wisser.
en wat moet ik initialiseren? de superdrive is plug en play.

ik snap het niet meer. in yosimity heeft het altijd gewerkt.

ik hoop dat een van jullie mij hierbij kan helpen


bijvoorbaat heel hartelijk bedankt

groetje

bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Bert,

Naar mijn weten heeft dat te maken met System Integrity Protection.

Neem ook deze link eens door ☞ System Integrity Protection (SIP) in OS X El Capitan.

SIP laat niet meer toe dat er met aangepaste, verknoeide en vernaggelde kernel extensies (kext) gewerkt wordt.
SIP kunt men in Recovery Mode of via Terminal uitschakelen.

Bij deze link kunt controleren welke apps compatible zijn met OS X El Capitan.

Al met al heel veel lees materiaal :eek:

Zelf werk ik nog met Yosemite doordat Office 2011 for Mac (ook Office 365) nog niet geschikt is voor El Capitan. Microsoft heeft al wel een fix beloofd.
 
wissen

hoi iEscape

bedankt voor de snelle reactie

dit is te moeilijk voor mij, ik zeg het eerlijk. ik blijf liever onder de motorkap weg.
ik kan wel rijden, maar ik ben geen monteur.

ik snap niet dat apple dit tooltje heeft weggehaald, je moet toch een dvd kunnen wissen, of zie ik dat verkeerd?
dat moeten ze in die siliconen valley toch ook weten. het zijn toch allemaal slimme jongens daar? (of toch niet)

is er geen app of een toontje beschikbaar voor de mac, om een dvd te wissen, hij hoeft alleen maar te wissen dat is alles.
ik hoop dat je mij daar ook mee kan helpen.

maar bedankt voor de moeite, hartstikke tof
 
@ Bert,

dit is te moeilijk voor mij, ik zeg het eerlijk. ik blijf liever onder de motorkap weg.
ik kan wel rijden, maar ik ben geen monteur.

ik snap niet dat apple dit tooltje heeft weggehaald, je moet toch een dvd kunnen wissen, of zie ik dat verkeerd?
dat moeten ze in die siliconen valley toch ook weten. het zijn toch allemaal slimme jongens daar? (of toch niet)

is er geen app of een toontje beschikbaar voor de mac, om een dvd te wissen, hij hoeft alleen maar te wissen dat is alles.
ik hoop dat je mij daar ook mee kan helpen.
Ik begrijp u helemaal.
Of dat tooltje weggehaald is, weet ik ook niet zeker, ik kan voor u niet zelf uitzoeken / testen, werk nog met Yosemite.
Wellicht ergens verborgen :eek:

Om de SIP uit te schakelen moet men inderdaad heel voorzichtig te werk gaan.
Wat ik zou doen is: neem deze verzamel threadErvaringen met El Capitan bij de buren even door en u kunt altijd daar uw vraag stellen.
Gewoon zoals u in uw eerste bericht hier heeft omschreven. Een antwoord krijgt u altijd.
Daar zijn de MacFreak-ers.


Excuus dat ik u niet verder kan helpen :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan