dvdspeler geeft wel beeld, maar geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton Breeuwer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Goedendag,

ik help mijn oudere buurman met een probleem met zijn dvdrecorder/speler
de dvdrecorder/speler is met een scart aansluiting gekoppeld aan de tv
niet alleen bij het afspelen van dvd's, maar ook via het tunergedeelte
hebben we wel beeld, maar geen geluid (wel af en toe licht gekraak)
- nb heeft het wel altijd gedaan, maar ineens niet meer -
vanuit de dvd speler heeft hij ook een coaxaalverbinding naar zijn versterker.
een dvd met een 5.1 signaal geeft dan wel geluid via de versterker (coaxaalkabel) maar nog steeds niet via de tv (scartkabel).
van alles geprobeerd.
- 4 scartkabels aangesloten - geen resultaat - scartkabels zijn dus goed
- andere scart ingang van tv gebruikt - geen resultaat -
- ander aparaat op scart van tv aangesloten - goed beeld en geluid - dus tvingangen zijn goed
- de setupinstellingen van de dvdspeler doorgenomen - zie niets bijzonders - lijkt allemaal goed

het probleem lijkt dus de scartuitgang van de dvdspeler of zie ik iets over het hoofd?
graag jullie mening

dvdspeler/dvd recorder JVC DR-M7S - 1,5 jaar oud
tv is een philips met 2 scartingangen - 6 jaar oud of zoiets

bedankt,
Ton Breeuwer

Ik heb van de aansluitschema's 0,0 verstand, maar een inkoppertje zou misschien kunnen zijn: is in het DVD menu de optie sound uitgeschakeld? (voor zover dat tenminste permanent uitgeschakeld kan worden?)

JVC DR-M7S geen geluid, wel beeld.

Hallo Ton,

Ik heb exact hetzelfde probleem met de DR-M7S van mijn schoonzuster. Haar recorder is iets ouder, ± 2 jaar. Is na aankoop eerst al eens terug geweest ter reparatie van het beruchte LOADING probleem waarover je in DVD forums meer kunt lezen. Dat probleem is toen verholpen door de technische dienst. Sindsdien heeft ´ie het een poos goed gedaan, tot enkele maanden geleden het geluid wegbleef. Ik heb, net als jij, alles al geprobeerd, zelfs een update van de firmware, die overigens niet slaagde. Ik denk ook dat het een hardwareprobleem met de SCART uitgang is; misschien ga ik nog binnen in het apparaat kijken maar ik ben geen electrotechnicus.

Mocht je nog tips hebben, dan hoor ik het graag.

speler gewoon maar ter reparatie aan gaan bieden

Dag FKoldijk,

dank voor je reactie, ik was erg druk en had ook bijna vergeten nog even te reageren.
De dvdspeler is door de winkel teruggehaald (en vermoedelijk opgestuurd naar de importeur). Inmiddels is die ruim 2 weken weg. Men deed er niet moeilijk over (het is als je de verhalen in de forums leest een bekend probleem (zie ook bij kieskeurig.nl bij type m10), dus ik denk dat het gewoon voor niets gerepareerd gaat worden.
Ik zou jou speler ook maar bij de winkel (of rechtstreeks de importeur) gaan aanbieden.

m.vr.gr. Ton Breeuwer

dvdrecorder jvc

Hallo Ton,

Dank voor je antwoord. Helaas is onze garantie inmiddels verstreken, dus heeft het voor mij alleen zin om de dvdrecorder ter reparatie aan te bieden als de oorzaak en bijbehorende oplossing (dus ook het prijskaartje) duidelijk zijn. Omdat mijn probleem exact hetzelfde is als het jouwe, ben ik benieuwd naar de oplossing. Mocht je die van de reparateur vernemen, dan zou ik hem wel graag van je horen.

Enfin, ik wens je succes met de reparatie en ik wacht wel even af.

Vrgr,
Frits.

toch proberen verhaal te halen

Dag Frits,

ik zie net in een mailtje dat de dvdspeler terug is en kennelijk alles het weer doet.
Hij heeft uiteindelijk niets betaald, terwijl ook hij officieel geen garantie meer had.
Deze modellen van JVC zijn duidelijk maandagochtendexemplaren, ik zou zeker evt via de leverancier/winkel klagen en laten weten dat JVC deze exemplaren al door heel nederland - onder garantie - heeft gerepareerd.

met vriendelijke groet Ton.

ik ga een poging wagen

Hallo Ton,

Bedankt voor je berichtjes. Ik ga inderdaad maar eens een poging wagen om het apparaat bij een JVC Servicecentrum te laten repareren; zo te zien lijden veel DRM7 en DRM10 modellen aan hetzelfde euvel.

Vrgr,
Frits.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan