DVI aansluiting half functioneel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keen8000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2010
Berichten
1
Hallo luitjes, ik heb een beetje een probleem.

Een korte tijd geleden heb ik een tweede monitor verkregen, deze heb ik tezamen via DVI aangesloten en dit werkte zonder problemen. (XP-32)

Vervolgens heb ik Windows 7 x64 geïnstalleerd en nu krijgt DVI port 2 geen signaal, nou dat zeg ik dan verkeerd. Geen DVI signaal, als ik er een DVI->VGA adapter tussen zet dan krijg ik dus wel signaal op mijn tweede monitor, en ook deze wordt zonder probleem herkend en is functioneel.

Helaas voldoet deze VGA kwaliteit niet aan mijn eisen.

De kabels zijn getest
De drivers zijn functioneel (als ik monitor 2 op DVI port 1 aansluit met de DVI kabel dan doet deze het prima)

Nu ben ik ervan overtuigt dat de tweede DVI port gewoon kapot is gegaan, maar het feit dat deze port functioneel is met een VGA adapter knaagt wel.

Natuurlijk kan het zo zijn dat precies de pins die de adapter overslaat beschadigt zijn.

Het probleem is dus, de monitor aangesloten op DVI port 2 zal tijdens het opstarten van Windows, (dus na de POST en tijdens het bericht "Starting Windows") in Power Save mode gaan, als ik vervolgens mijn scherm weer aan zet dan krijg ik het bericht dat er geen signaal is.


Specs:

e6700 core2duo
8800GTS 512MB
6 GB DDR2 RAM
Asus P5W DH Deluxe

Windows 7 Professional x64

Dell 2407 WFP
Viewsonic

Nu vroeg ik mij af of iemand mij hiermee kan helpen en/of nog tips heeft, maar ik neem aan dat het een verloren zaak is.

Groet,
Keen


PS: Ik vroeg mij ook af of het mogelijk is om een taakbalk op de tweede monitor te krijgen, en de volgorde te wijzigen. Op het moment is de instelling zoals volgt:

--] [--

Zoals je ziet, moet ik met mijn muis naar rechts om op het linker beeld te komen. Terwijl ik het graag zou veranderen naar [----]

Ik weet dat dit mogelijk is door de DVI kabels om te wisselen, maar dat is op het moment geen optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan