DVI aansluiting werkt niet in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ninchan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Ik heb 2 aansluitingen op mijn monitor en mijn videokaart (geforce 6200), VGA en DVI
Op VGA werkt mijn monitor gewoon goed, maar als ik hem alleen op de DVI aansluiting doe dan werkt hij alleen voordat windows is opgestart. Mijn beeldscherm zet hem automatisch op DVI. Als ik hem opstart met DVI erin is hij al automatisch op DVI ingestelt en als ik het handmatig nu bijvoorbeeld probeer in windows dan krijgt hij geen signaal en dan gaat hij weer terug op VGA.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat DVI het wel doet in windows? Ik wil de VGA poort voor iets anders gaan gebruiken, en een DVI naar VGA aansluiting etc is niet echt een optie.

p.s allebei de kabeltjes van DVI en VGA kwamen standaard bij de monitor

Laatst bewerkt:
En wat gebeurt er als je alleen de DVI kabel aansluit?

Als ik hem opstart met alleen de DVI kabel aangesloten dan heb beeld tot dat windows is opgestart, dan krijgt hij geen signaal meer.
Als ik hem opstart met VGA en dan het beeldscherm op DVI instel, dan heeft hij geen ingangssignaal. (Met allebei de kabels erin natuurlijk)

Edit: Ik heb de (nieuwste trouwens) nvidia drivers eraf gehaalt en nu doet hij wel alles met alleen de DVI kabel. Ik zal de drivers eens opnieuw installeren en kijken wat ik daarmee kan doen, want het ligt dus in die instellingen, als iemand me daarmee verder kan helpen.. zou ideaal zijn.

Edit 2: Ok... Nadat ik de drivers opnieuw heb geinstalleert en de computer opnieuw heb opgestart, doet hij het wél op de DVI kabel. Ik had de drivers al eerder opnieuw geinstalleert en gereboot, maar ok.. Probleem opgelost!!!

Laatst bewerkt:
DVI aansluiting monitor

Hoi, ik ben hier nieuw en zag een onderwerp staan wat mijn aandacht trok.

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe monitor met 2 aansluitingen, eentje analoog en een digitaal. Nu doet zich het volgende probleem voor. Iedere keer als ik hem op de digitale poort (DVI) aansluit slaat het scherm na een paar minuten uit. Doe ik beiden aansluiten, analoog en digitaal, idem dito hetzelfde, weer scherm uit. Bij alleen analoge aansluiting werkt hij prima. Ben er mee terug naar winkel geweest, daar ook uitgetest, zelfde probleem. Toen hebben ze er een tweede scherm bij aangesloten, hup, digitaal werkt weer. 2e scherm eraf, weer pech, scherm weer uit. Tot slot helpdesk gebeld en daar kreeg ik voor antwoord, dat windows geen digitale aansluiting herkent (wat ik uiteraard dus niet geloof) en gewoon met de analoge aansluiting moet werken.

Mijn grafische kaart is een Ati Radion X700 SE 512 mb Hyper memory, met tv out en DVI aansluiting. Windows Xp met SP2 zit er op.
De monitor is een Philips type 190CW, 19 inch en breedbeeld. Verder zijn de kleuren wel heel mooi en een strak beeld.

Ik heb dus hetzelfde probleem als wat Ninchan in dit onderwerp heeft beschreven. Ben er nu al een week mee aan het klooien en nog steeds werkt hij niet. Ga dus de oplossing proberen die hij beschrijft, de videodriver updaten. Moet de oude driver er eerst af of hoeft dat niet???

Groetjes Piankootje

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan