Dvi-d -> vga

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Beste allemaal,

ik heb een simpele desktop met 1 VGA en 1 DVI-D Duallink aansluiting. Ik heb 2 monitoren staan die allebei alleen maar een VGA aansluiting hebben.
Tot nu toe heb ik een soort USB adapter gevonden, maar dat vind ik een vrij dure oplossing. Ik vind wel DVI -> VGA kabels, maar ik weet niet of die wel passen. Ik had eerder ook een verkeerde verloopstekkertje gekocht, dat bleek DVI-I te zijn. Iemand enig idee of hier nog een andere oplossing voor is?

Alvast bedankt!

DVI-D kan niet zomaar omgezet worden naar VGA. DVi-D is digitaal en een VGA is analoog. DVI-I kan daarentegen wel direct omgezet worden naar VGA. Een DVI-I heeft om de platte pin nog 4 pinnen voor een analoog signaal, deze pinnen ontbreken echter bij een DVI-D aansluiting. Je zal dus een DVI-D naar VGA adapter moeten kopen.

Kan je die 4 pinnetjes uit dat ding breken, om zo een normake omzetter te maken?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik dacht ook ik breek die vier pennetjes gewoon af :) haha maar dat mocht niet baten. Ik heb die ene kabel bekeken, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Op internet vind ik overzichtjes van hoe de connectortypes heten. Daaruit maak ik op dat ik een DVI-D Duallink aansluiting heb (niet 2 blokjes pennetjes). De kabel die in de link staat, lijkt op de foto ook een DUAL link te zijn maar in de specificaties staat:

http://azerty.nl/8-1598-629227/startech-com-dvi-d-to-vga-acti.html

1 x DVI-D - 18-pens digitale DVI (Single-Link) ¦ 1 x VGA - 15-pens D-Sub (DB-15) ¦ 1 x USB - mini USB type B

Ik heb het overzichtje met connectortypes bijgevoegd. Iemand nog een idee?

dvi_connector_types.gifdvi_connector_types.gif

Geloof me, als je een DVI-D aansluiting hebt (Dual- of Single-link maakt niet uit), dan past die converter gewoon. En zo niet, stuur je m binnen 7 dagen weer terug. Doen ze bij azerty in ieder geval helemaal niet moeilijk over.

Iedereen doet alsof het heel makkelijk is, maar wat ik thuisgestuurd krijg past toch echt niet. Bij die websites kloppen de foto's ook niet met de omschrijvingen. Weet er iemand een goede (!) elektronica speciaalzaak in Rotterdam of Den Haag? Dan rij ik er wel even langs, kan ik in elk geval zien wat ik koop.

Maar kan je ook vertellen wat er niet past dan? Welke pinnetjes zijn er te veel/weinig? Kun je een link geven welke je hebt besteld en een foto welke je thuisgestuurd hebt gekregen?

Edit: http://www.informatique.nl/ kan het misschien voor je regelen. Ik heb op de site gekeken voor het onderdeel dat ik dus denk dat je nodig hebt, maar ik zie het niet direct op de site staan. Misschien kunnen ze je helpen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan