dvi en vga uitgang ander beeld op vga snoer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VolgensBartjes

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
hey,
ik heb vandaag een precies identiek scherm gekocht als welke ik al had. nu heb ik ze naast elkaar staan. ik heb een vga uitgang, en een dvi uitgang. nu heb ik een lang vga snoer, en de dvi was niet lang genoeg, dus heb ik op de dvi uitgang van mijn videokaart een vga snoer gezet met zon vga<>dvi blokje. op dat vga snoer nog een vga snoertje geprikt, en die in het andere scherm. nu heb ik de kleurinstellingen doorlopen en beide schermen het zelfde gezet volgens mij. toch zie ik dat de ene helderder is als de andere, kan dit door de uitgangen/snoeren komen?

DVI-I (digital & analog)

DVI-D/HDMI geven altijd beter beeld dan VGA, als het kan alles met DVI-D/HDMI aansluiten.
In jou geval zit er waarschijnlijk een converter naar VGA in je DVI-I poort van je videokaart, dit is analoog over DVI, maar blijft natuurlijk gewoon analoge VGA kwaliteit. (minder scherp)

DVI-D (digital)
DVI-A (analog)
DVI-I (digital & analog)

DVI-D/HDMI geven altijd beter beeld dan VGA, als het kan alles met DVI-D/HDMI aansluiten.
In jou geval zit er waarschijnlijk een converter naar VGA in je DVI-I poort van je videokaart, dit is analoog over DVI, maar blijft natuurlijk gewoon analoge VGA kwaliteit. (minder scherp)

DVI-D (digital)
DVI-A (analog)
DVI-I (digital & analog)

dit klopt inderdaad.... ik sprak gister nog iemand, die zei, als je een speciaal kabeltje heb kun je dvi wél splitsen over 2 monitoren, en dan zo dat hij het dus ook echt ziet als 2 monitoren, en gene kopie zoals bij een vga splitter. dus ik langs een computer zaak. volgens hen bestaat dit echter niet zomaar. er zijn wel videokarten die dit ondersteunen, maar áls ze dat ondersteunen, dan zit zon kabel er ook bij. Die kabel zat er bij mij dus niet bij... iemand enig idee of de winkel het misschien fout heeft en ik 1 dvi-i poort toch wél kan splitsen naar mijn 2 schermen? of wordt het dan gewoon een nieuw kaartje kpen met 2 dvi-i uitgangen?

Ik heb net even gekeken in de vooraad verloop stekkers die ik de afgelopen 10 jaar bij DVI GPU's heb gekregen, maar 2x DVI out uit een DVI-I poort zit er niet bij, wel 2x VGA uit een DVI-I of 1 x DVI-I en 1x VGA van FOXCONN (alle 2 de schermen worden dan als losse monitor gezien)
Bijna alle GPU's hebben 2 DVI-I poorten, dus dat zal niet lang zoeken zijn denk ik.

Laatst bewerkt:
Ik heb net even gekeken in de vooraad verloop stekkers die ik de afgelopen 10 jaar bij DVI GPU's heb gekregen, maar 2x DVI out uit een DVI-I poort zit er niet bij, wel 2x VGA uit een DVI-I of 1 x DVI-I en 1x VGA van FOXCONN (alle 2 de schermen worden dan als losse monitor gezien)
Bijna alle GPU's hebben 2 DVI-I poorten, dus dat zal niet lang zoeken zijn denk ik.

ok. niet dat dat lastig te vinden zal zijn hoor, zon kaartje, maar vind t eigenlijk zonde om nieuwe kaart te kopen. ik game helemaal niet ofzo, deze kaart is nog gewoon goed. heb er ook net en koeler voor gekocht omdat die andere een takke herrie begon te maken... mja, ik kijk t nog wel ff aan... mischien later nog eens... heb zo met de instellingen gespeeld dat t bijna weg lijkt te zijn, en je hebt toch altijd verschillende vensters naast elkaar, nooit een venster over alle 2, dus valt niet erg meer op...

Je kunt ook nog eens kijken naar de helderheid/contrast van de monitors zelf om het nog beter te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan