Dvi - Hdmi

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantjuh

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Beste ..,

Kunnen jullie mij helpen met een probleem.
Ik heb een HDMI kabel gekocht voor me TV naar me PC en die aangesloten op een verloopje naar DVI en die op me Video kaart.
Alleen als ik nu naar me TV ga en HDMI 1 selecteer dan geefd hij aan "Video not supported".

Ik heb alles correct aangesloten.
En het rare is dat als ik me PC opstart dan geefd hij wel beeld maar zodra hij be het inlog scherm van Windows komt dan krijg ik "Video not supported".

Specs:
TV
Code:
Philips LCD Widescreen flat TV with Pixel Plus 32"
HD Ready

PC:
Code:
Videokaart: ATI Redeon Sapphire HD 2400 XT 256MB GDDR3

MVG,
Jan Staal

Hoi,

Heb je op de philips wel op de hdmi1 aangegeven dat je er pc op aangesloten hebt.

Modag

Uhm.....
Nee denk het niet.
Weet u hoe ik dat moet doen?

MVG,
Jan

Hoi.

Je hebt een menu kop op je afstandbediening die druk je 1 x in dan krijg je een scherm met tv menu die selecteer je en bevestigen met de enter toets daar zou een blokje installatie moeten staan die selecteer je dan, en dan staat er weer een blokje met aansluitingen dan deze selecteren en dan op hdmi1 de pc selecteren en dan enter en weer menu.

Ik neem aan dat je ook een gebruiksaanwijzing heb kijk dit even na of dit klopt ik heb zelf ook een philips en ze zullen niet veel verschillen maar je weet het niet ik lees wel of het goed of fout gaat.

Modag

Ik heb de handlijding gelezen en daar staat alleen dat ik de HDMI kabel moet aansluiten en geluid.

Ook heb ik in me ATI Control Center ingesteld dat hij die instelling moet hebben als in de handleiding staan.

Maar hij doet het nu nog steets niet :(

weet ik niet presies.

ik zal als ik thuis ben ff in de usermanual kijken.

Ik meen dat dat helemaal niet gaat. Voor tft-schermen is dat geen probleem maar voor LCD-schermen wel weer. Heeft te maken met een 1 op 1 programmering of zoiets. Maar weet het ook niet zeker.

Ik ben namelijk opzoek naar een videokaart met HDMI-uitgang!

Die is er : http://www.twintech3d.com/images_features.asp?num=175
Zo heb je ook betere/Duurdere Modellen!
05505315604.jpg

Laatst bewerkt:
Leuk: maar is deze ook een beetje vergelijkbaar met de volgende video-kaart?

NV GF8 8800GT 512MB Leadtek WinFast GT THD 2xDVI TV

:confused:

Bijv dit , dit is een 9600GT
Alleen weet niet hoe duur die is ,
Wat is je butget?
palit_9600gt_dvi.jpg

Of krijg ik geen problemen als ik vanuit deze videokaart naar een LCD-tv toe wil. Want ik zei dat net wel dat dat niet ging, maar weet het eigenlijk ook niet zeker!

Of krijg ik geen problemen als ik vanuit deze videokaart naar een LCD-tv toe wil. Want ik zei dat net wel dat dat niet ging, maar weet het eigenlijk ook niet zeker!

Moet eigenlijk wel lukken , waarom niet.
Meschien heeft TS een Te hoge Resolutie....

Nou, ik denk tot zo'n 190 euro!

Maar is DVI gewoon HDMI maar dan zonder geluidsdrager?

Want dan heb ik idd mss helemaal geen HDMI-uitgang nodig. Kijk wanneer een zelfde VK als deze "NV GF8 8800GT 512MB Leadtek WinFast GT THD 2xDVI TV" maar dan met HDMI 2 tientjes duurder zou zijn, dan kocht ik hem dus met HDMI. Maar is de VK €50,- duurder alleen voor die HDMI-uitgang die ik dus waarschijnlijk niet persee nodig heb, koop ik hem dus niet!

Nou, ik denk tot zo'n 190 euro!

Maar is DVI gewoon HDMI maar dan zonder geluidsdrager?

Want dan heb ik idd mss helemaal geen HDMI-uitgang nodig. Kijk wanneer een zelfde VK als deze "NV GF8 8800GT 512MB Leadtek WinFast GT THD 2xDVI TV" maar dan met HDMI 2 tientjes duurder zou zijn, dan kocht ik hem dus met HDMI. Maar is de VK €50,- duurder alleen voor die HDMI-uitgang die ik dus waarschijnlijk niet persee nodig heb, koop ik hem dus niet!

Tja , Ze zeggen Dat DVI het zelfde beeld heeft als HDMI......
Heeft je TV geen DVI aansluiting

Nou, het gaat zich ook niet om wat ik nu heb maar wat ik in de toekomst ga aanschaffen. Als ze nu al zeggen dat je erop kunt rekennen dat HDMI voor de komende 5 jaar zeker de standaard wordt, vraag ik mij serieus af hoe belangrijk het dan is dat je bij een nieuwe VK een HDMI uitgang hebt!!!!!

Hallo iedereen

Weet er al iemand een antwoord op de vraag van jantjuh.
Ik heb het zelfde probleem :mad:

Mijn tv is een philips 37PF3
videokaart hd3450

Groeetn, Barry

Het kan best zijn dat de tv alleen een hdmi signaal weergeeft, als die is beveiligd met hdcp.

Als je tv ook een DVI ingang heeft zou ik die gebruiken?

Mvg

Laatst bewerkt:
hallo mensen,

mijn opa heeft ook een phillips tv lcd scherm met hdmi aansluiting.
daar heb ik het laatst ook op geinstalleerd.
er is een kabel op de markt die verloopt van een hdmi naar een dvi-d aansluiting.
die dvi-d aansluiting is anders als die dvi aansluiting die er achter in je computer zit maar je kan hem er gewoon instoppen en ik denk dat die dat video not suported aangeeft omdat je resolutie of je hertz te hoog staat. je moet maar in het boekje kijken daar geeft hij aan welke resoluties hij ondersteund en wat de maximale aantal hertz is dan moet hij geen problemen geven.

1 nadeel is wel dat dat kabeltje waar ik het eerder over had wel 60 euro kost.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan