DVI-i 24+5 pin naar 2x VGA [extended scherm]

Status
Niet open voor verdere reacties.

playercp

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
hallo,

laatst heb ik een DVI-i 24+5 pin naar 2x VGA aangeschaft om een 2e scherm aan te sluiten.
ik wilde deze 2e scherm als extended scherm gebruiken maar krijg het helaas niet voor elkaar.
is hier toevallig een handig tooltje voor of iets dergelijks?

Extra info:
NVIDIA Geforce GTX 650 TI

uit je info maak ik op dat dupliceren (dus 2x zelfde beeld) wel werkt.

dit kan kloppen, want de videokaart stuurt signaal naar de dvi poort, en de kabel geeft dat door naar de monitor.

als je een splitter (dus in dit geval 2x vga) gebruikt dan veranderd er niks, behalve dat de kabel het signaal twee kanten op stuurt. daarom is het niet mogenlijk extend te werken daar de videokaart maar 1 scherm per poort kan zien.

bedankt voor je zeer snelle reactie!
jammer dat dit dan niet kan.

ik heb wel ergens gezien dat het doormiddel van een splitter kan is dit dan iets anders dan een DVI aansluiting?

nee. dvi is de aansluiting.

de kabel die je nu gebruikt is een splitter.

splitter betekent eigenlijk: verdeler: verdeelt het signaal.

DVI en VGA zijn in principe voor hetzelfde doel, namelijk beeld overbrengen van de videokaart naar een beeldscherm. Dvi is digitaal, vga is analoog. Een splitter is niks anders dan een apparaatje die zeg maar een monitorkabel in tweeën splijt. Voornamelijk gebruikt bij het aansluiten van een beamer, waardoor zowel op een beeldscherm en op de beamer hetzelfde beeld te zien is. Uitbreiden doormiddel van een splitter is dus ook niet mogelijk, hij kan het alleen maar kopiëren van 1 naar 2 kabels.

Als je wil uitbreiden heb je een videokaart nodig met 2 uitgangen. Mijn GTX650 heeft één vga en één dvi poort, mijn ene beeldscherm sluit ik dus aan via vga en de andere via dvi. Op die manier herkent de pc dat je 2 verschillende beeldschermen gebruikt en kan deze zodanig het scherm uitbreiden van 1 scherm naar 2.

Uitbreiden kan dus als je videokaart over 2 uitgangen beschikt. Als je verder nog vragen of opmerkingen hebt hoor ik dat graag.

praktisch is dat dus exact wat ik net zei

Klopt, ik was bezig met m'n bericht en toen kwam jouw bericht, na het plaatsen van mijn bericht zag ik pas dat jij exact hetzelfde had gereageerd. Ik zal mijn bericht wel verwijderen.

Klopt, ik was bezig met m'n bericht en toen kwam jouw bericht, na het plaatsen van mijn bericht zag ik pas dat jij exact hetzelfde had gereageerd. Ik zal mijn bericht wel verwijderen.

kan gebeuren netjes van je

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan