dvi ingang stop bij opstarten welkom scherm xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

petert

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Beste Helpmij vrienden,

graag jullie aandacht voor het volgende,

we willen een tft scherm aansluiten op de dvi poort die start gewoon op maar als welkomst scherm xp komt dan stopt hij ermee(alleen de dvi poort niet de analoge)

de video kaart is een Nvidia GeForce4 MX420 met DVI poort

alvast bedankt en ik hoor graag van jullie. groetjes Petert

Ik zou allereerst de de laatste drivers van zowel de videokaart als het tft scherm installeren, daarna pas op de dvi poort aansluiten. Ik denk dat daar het probleem schuilt.

Beste Jackhall

Het vreemde is dat we wel de bios op het scherm kunnen krijgen en het windows logo maar dan bij het welkom scherm gaat de digitale uit en de vga blijft aan
We hebben net de laatste nieuwe Nvidia drivers gedownload en de EIZO Flexscan L465 beeldscherm adaptors.

Het beeld scherm was wel aangesloten.

Nou we hebben het ff geprobeerd dus opnieuw de drivers geinstalleerd zonder dat de monitor aangesloten was en daarna de tft scherm aan de dvi poort gehangen maar hetzelfde resultaat

alvast bedankt voor de reactie

groetjes

Kan je wel verder als je opstart in veilige modus?
De bios en de opstartscherm van windows krijg je altijd te zien, daarna worden pas de diverse drivers voor de hardware aangeroepen. Op dat moment gaat het bij jou mis.
Vandaar dat ik aan de drivers dacht.
Dus als de pc in veilige modus wel beeld geeft kan het haast niet anders liggen dan aan de drivers of een hardware fout.

Ik ben nu aan het werk maar zal dit gelijk proberen als ik thuis ben. alvast bedankt en je hoort nog van me. groetjes Petert

overgens in apparatenbeheer vind ik de monitor ook niet alleen het plug en play apparaat dat volgens hem goed werkt duuusssss........

ik heb de comp opgestart in de veilige modus en dan doet het scherm het wel. volgens mij heb ik ook de nieuwste drivers geinstaleerd. wat is de juiste manier om het nieuwe scherm van de goede drivers te voorzien? moet ik eerst de oude verwijderen ofzo?
help me aub want ik heb een mooi scherm maar nu zit ik de hele tijd met 2 schermen terwijl het juist zo opruimde die grote toeter weg.
groetjes en alvast bedankt voor jullie reactie, Petert

precies hetzelfde

Hoi Peter
Ik heb dus precies hetzelfde probleem.
VGA werkt goed
Via DVI inderdaad bios,het windows logo maar dan bij het welkom scherm weg en heb ik zwart scherm.

Wat moet ik in godsnaam doen?

Mvg
Jeroen

Heb je wel eerst de verversingsfrequentie op 60 of 75Hz gezet?
Windows werkt met de vga driver, en ervoor wordt er met de vesa driver gewerkt, hij zou wel door moeten starten in veilige modus, klopt dat?

helaas NIET in veilige modus

Hoi Lange Pier
Bij opstarten in veilige modus kom ik ook niet door..
Eindig met zwart scherm met links boven een wit streepje wat flikkert.
Het is trouwens een gforce 4mx 440,wellicht te oud voor deze nieuwe monitor?
De oude monitor had ik op vga aangesloten,kon ik alleen op vga aansluiten.
Ik snap er niks van.Resol staat op 1280 bij 1024.
De freq op 75.
Ik word er niet goed van.
Nieuwe kaart aanschaffen?

Gr
Jeroen

Heb net een Samsung TFT binnen, die hangt nu aan een ATI kaart, werkt prima, boven heb ik nog een compje met een nVidia MX440, ik zal hem straks daar eens op aansluiten, en laat je het nog weten hoe of wat hij daarop doet.

Misschien de instellingen in de software van nVidia.

bedankt

Ja graag Lange Pier
Ik zal ook nieuwe driversversies gaan installeren

Gr
Jeroen

Ha, ha, heb ik er geen dvi erop zitten, en ik maar denken dat deze kaart er ook van was voorzien.

Wel getest op andere oudere ATI kaarten, maar daar werkt de monitor prima op.
Overigens kun je ook nog kijken of er een nieuwere bios is, bij de fabrikant van die kaart, als de driverupdate geen soulaas biedt.

Jammer

Jammer Lange Pier
Kan het ook zijn dat mijn grafische kaart (4 jaar oud) ook bijv geen wide screen resoluties aan kan? Ik ga straks nieuwste drivers eens installeren.
En anders maar nieuwe grafische kaart voor mijn Eizo 21 inch wide screen.
Welke is geschikt (ik heb AGP)?

gr
Jeroen

Ik heb mijn verversingsfrequentie op 60Hz gezet en kan een resolutie van 2048 x 1536 draaien ( doe ik maar niet, maar toch) , zet hem eens op 60Hz, die is toch niet van belang bij tft's.

PS.
Volgens mij is elke huidige grafische kaart ervoor geschikt.

het lukt nu maar...

Heb nu aansluiting op DVI met mijn wide screen 21 inch.
Beeld is niet mooi.
Hoogste resolutie die ik kan instellen is 1240 bij ....
dat is veel te weinig.
Ook zijn mijn plaatjes ets vervormd op mijn beeldscherm.
Denken jullie dat ik een nieuwe grafische kaart moet aanschaffen?

Gr
Jeroen

Ik heb een soort zelfde probleem

Hallo,
Ik heb een probleem met het opstarten met het beeldsherm,
Wanner ik mijn computer opstart, loopt het beel gewoon mee, maar tijdens het opstarten, waneer de zwarte beel met witte letters/cijfers komt (wat normaal ook gebeurd) krijg ik er gezichtjes voor, rechthoekige met een smile ering... heel raar, ook zijn de kleuren niet helemaal goed. maar naar het windows logo en het laden het ik geen beeld meer en gaat de PC gewoon door, ik kan wel beeld krijgen op "veilige modus", ik heb een SAMSUNG SyncMaster 710n monitor, ik weet niet wat voor video kaart... hoop nog te horen

@77marc77,

Het is op Helpmij niet toegestaan je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast stamt het topic uit 2006 en is niet actueel meer.

Graag je eigen vraag maken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan