Dvi speelt geen ekele video af ! inclusief legale video's!

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelvd12

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Geachte leden,

Waarom speelt de dvi aansluiting geen enkele video over de hele wereld af ?

ik vraag me af of het wel zin heeft gehad om deze techologie wel toe te passen als je toch geen video's kunt bekijken via dvi aansluiting op de pc , legaal of illegaal, hij weergeeft niets, alleen windows zelf :(

Groetjes Michael van Dijk

Hoe kom je hier nu bij? Ik maak zelf gebruik van DVI aansluiting en kan gewoon alles fims dvds enz kijken.:rolleyes:

Heb je wel de juiste codecs geïnstalleerd?

Hoe kom je hier nu bij? Ik maak zelf gebruik van DVI aansluiting en kan gewoon alles fims dvds enz kijken.:rolleyes:

Heb je wel de juiste codecs geïnstalleerd?

Weet ik niet,

heb een hp 1530 beeldscherm

via vga werkt alles gewoon

Hmm vreemd, dan want heb hier nog nooit over gehoord. VGA analoog, DVI digitaal signaal.

[edit]Heb je bij je videokaart instellingen gekeken of je DVI als hoofd kan instellen?[/edit]

Laatst bewerkt:
Hmm vreemd, dan want heb hier nog nooit over gehoord. VGA analoog, DVI digitaal signaal.

[edit]Heb je bij je videokaart instellingen gekeken of je DVI als hoofd kan instellen?[/edit]
i know it , heb ooit gehoord dat sommige schermen via dvi kunnen zien of een film illegaal is, klopt dat?

edit : heb nu de dvi aansluiting als hoofd aansluiting, werkt nog steeds niet

Laatst bewerkt:
Ik kwam wel wat tegen over HDCP beveiliging, maar dat is met HDMI voor zover ik het even snel gelezen heb;
http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/93634

Het zou daarin kunnen zitten, gezien mijn schermen dat wel ondersteunen. Gezien je aangeeft dat het ook met legale geen beeld geeft.

dat heb je dan verkeerd gelezen , want er staat dat hdmi dat niet heeft, en dvi dat wel ;)

maar hierbij is mijn probleem nog niet opgelost

Hey,

Als de monitor die beveiliging niet ondersteund, is die functie volgens mij uitgeschakeld. Ik weet het niet zeker, dus verbeter als het anders is.
Zelf heb ik ook een DVI aansluiting op mijn monitor en dan aangesloten op mijn Laptop. Dan staat er in de NVIDIA-configuratie scherm dat de monitor HDCP beveiliging ondersteund.

Waar ik aan dacht wat zou kunnen is dat de VGA poort nog aanstaat. Het is mogelijk dat de video op de VGA poort wordt gegenereerd, en niet op de DVI. Heb dit probleem ook eens gehad met oudere drivers van NVIDIA.. Maar dat is een tijd geleden. Dan is het beeld waar de video komt zwart of donker paars of zo... En geluid werkt wel.. Toch?

Dus als je niks kan vinden over die HDCP beveiliging, moet je maar eens kijken in de instellingen van de videokaart. In NVIDIA-configuratiescherm. Waarschijnlijk heeft ATI ook zo'n optie.

Echt meer informatie kan ik niet geven, want ik kan het nu niet controleren.. Heb er geen monitor op aangesloten, alleen mijn standaard laptop scherm :confused: ..

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Gr,
Mathijs

Hey,

Als de monitor die beveiliging niet ondersteund, is die functie volgens mij uitgeschakeld. Ik weet het niet zeker, dus verbeter als het anders is.
Zelf heb ik ook een DVI aansluiting op mijn monitor en dan aangesloten op mijn Laptop. Dan staat er in de NVIDIA-configuratie scherm dat de monitor HDCP beveiliging ondersteund.

Waar ik aan dacht wat zou kunnen is dat de VGA poort nog aanstaat. Het is mogelijk dat de video op de VGA poort wordt gegenereerd, en niet op de DVI. Heb dit probleem ook eens gehad met oudere drivers van NVIDIA.. Maar dat is een tijd geleden. Dan is het beeld waar de video komt zwart of donker paars of zo... En geluid werkt wel.. Toch?

Dus als je niks kan vinden over die HDCP beveiliging, moet je maar eens kijken in de instellingen van de videokaart. In NVIDIA-configuratiescherm. Waarschijnlijk heeft ATI ook zo'n optie.

Echt meer informatie kan ik niet geven, want ik kan het nu niet controleren.. Heb er geen monitor op aangesloten, alleen mijn standaard laptop scherm :confused: ..

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Gr,
Mathijs

zou het dan kunnen uitmaken als ik de vga er uit doe, vervolgens alleen de dvi er in stop, en dan een filmpje afspeel, kan dit pas testen op volgende week vrijdag, heb het te druk op het aankomende weekend, dus dan laat ik wel weer van me horen ;)( zit nu op mijn werk )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan