DVI verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malatesta

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2011
Hallo, ik heb voor kort een nieuw, maar 2dehands beeldscherm aangekocht. Die kan ik zowel met een dvi als met een vga kabel aan mijn pc verbinden. Met VGA geen probleem; indien ik echter de DVI kabel aansluit krijg ik geen beeld en wel een bericht"geen signaal". Dit ook wanneer ik de optie DVI selecteer op mijn beeldscherm. Heeft dit te maken met mijn pc ? Moet ik iets instellen ? Speelt het eigenlijk wel een rol ? Ik las op een forum dat DVI beter geluid overbrengt. Of is de DVI kabel misschine gewoonweg stuk, alhoewel de vorige eigenaar er altijd mee heeft gewerkt. Bedankt

Er moet misschien toch ergens een switch van VGA naar DVI omgezet worden. Je systeem kan eventueel te oud zijn :shocked:

Probeer eens de drivers van je videokaart te updaten.
Normaal gesproken zou je via dvi al beeld moeten hebben.
Dat andere foras melden dat je met dvi beter geluid hebt getuigd dat daar al mensen reageren die minder verstand hebben van compters dan hier op helpmij:D.

Dvi is puur en alleen een digitale video output/input tussen videokaart en monitor.
Dit heeft totaal niets met geluid te maken.

Je zou idd ook een andere dvi kabel kunnen proberen.

Je systeem kan eventueel te oud zijn
Zelfs op een ouder systeem is het mogelijk om met dvi te werken(met een losse videokaart dan).

Oke dus als je beide schermen aansluit, doet het VGA-aansluiting het wel en de DVI aansluiting geeft aan Geen Signaal?

Als je gaat naar Eigenschappen voor Beeldscherm en dan naar het tabblad Instellingen en je selecteert beelscherm nummer 2 en dan onderaan het venster een vinkje zet voor Het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor, doet het beeldscherm het dan wel?

Hallo allemaal, bedankt maar ik heb maar één scherm, hoor. En dat scherm heeft twee ingangen, DVI en VGA , net zoals mijn pc trouwens. Hoe kan ik in mijn instellingen nagaan of de videokaart al dan niet geschikt is ? M.a.w. hoe kan ik nagaan of mijn pc "te oud" is ? :(
bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, wij helpmijers maken het graag wat ingewikkeld :p
maar...
...probeer na te gaan wat de specificaties zijn van zowel je systeem als van je beeldscherm.
Dan kun je misschien vergelijken en zien of eea wellicht niet compatibel is.

sxxs

Bedankt, maar dat vroeg ik net in m'n vorig bericht. HOE kan ik dat nagaan ? Kan u mij zeggen waar ergens in mijn configuratiescherm ik kan terugvinden wat de specificaties zijn van de pc resp videokaart ? Zoniet blijven we in rondjes draaien, niet ?

Nee, dat vroeg je niet :confused:

Ga het hier eens opzoeken. Start->programmas en bestanden zoeken (onderste regel) en typ: msinfo32...

Sxxs

Bedankt Hendricus, het gaat nu echter van langs om slechter. Ik heb de monitor via een nieuwe DVI kabel verbonden met mijn PC. Dat ging een dag of twee goed, scherp beeld. Gisteren begon mijn monitor, na het inloggen, plotseling aan en uit te gaan. Niet echt flikkeren, eerder beeld weg, beeld terug, ik kan zelfs het scherm niet gebruiken. Heb dan opnieuw dmv VGA kabel verbonden, maar zelfde resultaat. Ik kan dus zelfs niet die "msinfo32" voldoende lang bezien om er de gevraagde informatie te lezen. Thks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan