DVI werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

schumif1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
hoi,

ik heb een probleempje met mijn monitor. als ik namelijk mijn monitor aansluit op mijn pc dan staat er no signal. ik ben er al achter gekomen dat de monitor een DVI-D aansluiting heeft terwijl mijn videokaart een DVI-I aansluiting heeft. komt het hierdoor dat mijn monitor niet werkt en wat zou ik er aan kunnen doen?

groet.

p.s. Ik heb nog geen besturingssysteem op me pc staan omdat ik hem via internet heb gekocht en sinds gister binnen heb.

ik heb het zelfde probleem, volgens mij is er geen oplosing voor behalve een nieuw videokaart of beeldscherm

zie wikipedia:

DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc's voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.
DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt. De opmars van DVI-D is nog volop bezig en vele consumentenproducten (zoals digitale televisie en monitors of Tv-toestellen) dragen deze interface al met zich mee.

hoi,

ik heb een probleempje met mijn monitor. als ik namelijk mijn monitor aansluit op mijn pc dan staat er no signal. ik ben er al achter gekomen dat de monitor een DVI-D aansluiting heeft terwijl mijn videokaart een DVI-I aansluiting heeft. komt het hierdoor dat mijn monitor niet werkt en wat zou ik er aan kunnen doen?

groet.

p.s. Ik heb nog geen besturingssysteem op me pc staan omdat ik hem via internet heb gekocht en sinds gister binnen heb.

Een DVI-D zou zonder meer op een DVI-I moeten werken, dat is een dvi aansluiting met de extra 4 pinnen voor het analoge VGA signaal die met een dvi-vga connector ook geschikt is voor vga.

Werkt de PC wel met een CRT en een VGA kabel?

nou ik heb hetzelfde probleem, als ik mijn beeldscherm aasluit op vga doet ie het wel en op dvi niet.( is er misschien een instelling die je moet wijzigen?:shocked:)

@Bilal Almasoudi,

graag je eigen topic maken. Het is niet netjes "in te breken" in iemand zijn/haar topic.

nou ik heb hetzelfde probleem, als ik mijn beeldscherm aasluit op vga doet ie het wel en op dvi niet.( is er misschien een instelling die je moet wijzigen?:shocked:)

Indien je een TFT hebt met een VGA aansluiting en een DVI-I die alleen VGA signalen verwerkt en een videokaart met uitsluitend DVI-D, werkt de monitor ook niet, uitzonderlijke situatie, maar wel mogelijk.

Indien de monitor ook een VGA aansluiting heeft, het verloop op de DVI van de videokaart proberen, wat gebeurt er dan?

ee,

bedankt allemaal voor de recties en inmiddels werkt mijn DVI-aansluiting. het probleem was dat mijn videokaart niet goed aangesloten was op het moederbord.

mvg, Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan