Dynamic IP geeft 0.0.0.0 - TL-WR1043N

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victortjeuh

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2012
Berichten
9
Hey,
Ik heb een probleem. De Dynamic IP geeft met alles 0.0.0.0.
Misschien is het met een screentje duidelijker (zie attach):
LANenWAN.png

Ik heb het dan maar eens geprobeerd met Static IP.
CMD Geeft:
Code:
Ethernet-adapter voor LAN-verbinding 2:

   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethern
et Controller
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 20-CF-30-2B-24-38
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::b16f:601b:a916:f50c%13(voorkeur)
   IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.101(voorkeur)
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 31 juli 2012 10:51:45
   Lease verlopen. . . . . . . . . . : dinsdag 31 juli 2012 12:54:24
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
   DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 371248944
   DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-13-43-75-A2-1C-4B-D6-C4-17-29

   DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
   NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Ik voer in router in:
Code:
IP Adress: 192.168.1.101
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.1.1

MTU Size (in btyes): 1500

Primary DNS: 192.168.1.1
Secondary DNS: 0.0.0.0 (= optional)

Hij geeft error als ik opsla:
Code:
Error code: 5008
WAN IP address and LAN IP address cannot be in a same subnet. Please input another IP address.
Zonder DNS'sen, dus alle 2 0.0.0.0 geeft hij hetzelfde weer.

Dan probeer ik dit:
Code:
IP Adress: 192.168.0.205 (= het IP-Adres waarmee hij connecte met de internetprovider toen hij nog geen problemen had)
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: 0.0.0.0 (= optional)

MTU Size (in btyes): 1500

Primary DNS: 192.168.1.1
Secondary DNS: 0.0.0.0 (= optional)

Dan geeft hij geen error, maar ik kan nog altijd niet op internet.
Zonder DNS'sen, dus alle 2 0.0.0.0 geeft hij ook geen error.
Probleemoplossing zegt altijd: DNS-Server reageert niet.

DHCP is Ingeschakeld!
En ik kan via Wireless met de modem wel op internet, maar de pc hiernaast kan alleen maar met kabel, heeft geen wifi, en kan dus niet op internet. Wifiverbinding met de router werkt ook niet.

Ik heb dus echt 0,0 ideeën wat ik nu nog kan doen.
Maar wat ik raar vind: er staat bij CMD: Ethernet-adapter voor LAN-verbinding 2
En er is alleen een probleem bij de WAN-Verbinding denk ik...
Ik heb hem al veel gereboot, dus daaraan zal het ook niet liggen.

Aan jullie om het op te lossen. Als er nog dingen gevraagd moeten worden, vraag ze gerust!
Dank bij voorbaat!
 
Laatst bewerkt:
Je router error is volgens mij correct. Je probeert je computer settings in de router te zetten, dat kan niet.

Het feit dat je met dynamic op 0.0.0.0 blijft staan betekend dat je geen ip-adres krijgt. in de router moet je dus niets gaan veranderen anders werkt wireless ook niet meer. Zolang wireless wel werkt zou ik niet met de router rommelen
 
Het lijkt mij allemaal nogal simpel:
De router waar de TL op is aangesloten heeft op zijn LAN kant 192.168.1.x als netwerk. De TL echter ook!
Oftewel: Je zult eerst het LAN netwerk op de TL moeten ombouwen naar een andere reeks (bijv. 192.168.2.x) en dan pas de WAN aansluiting van de TL aansluiten op de router die er vóór staat. Desnoods haal je 'm daarna even van de stroom af en daarna weer aan de stroom en wacht je totdat de TL helemaal is opgestart. Kijk dan de instellingen weer na

Let op: Herstart eerst je PC/laptop even, zodat je PC/laptop een ip-adres van de TL krijgt in de nieuwe reeks.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Welk apparaat staat er vóór de TL?
Ik weet wel bijna zeker dat het een routermodem van je provider is! Dus tóch wel degelijk een router!
Zet zowiezo de WAN/Internet instellingen in je TL weer terug op Automatisch verkrijgen (of DHCP); ga daar NIET een vast ip-adres instellen!
Kijk daarna (geef het enkele minuten) in je TL in een of ander status scherm na of er op WAN/Internet een toegekend ip-adres staat.

Tijs.
 
Zet inderdaad je LAN IP op de TL eens op 192.168.2.1
Kijk of je dan ook automatisch een WAN IP krijgt... je zou ook het modem van de provider evt. moeten resetten (stroom eraf, stroom erop).
dnties gaat er wel meteen van uit dat je een routermodem van de provider hebt gekregen, maar internet via de kabel heeft nog steeds gewoon modems (routers zijn extra optie).
Wat voor internet (welke provider) heb je precies?
 
@Muchacho: Zie dit citaat
En ik kan via Wireless met de modem wel op internet, maar de pc hiernaast kan alleen maar met kabel, heeft geen wifi, en kan dus niet op internet. Wifiverbinding met de router werkt ook niet.
Dat betekent (m.i.) dat er een draadloos routermodem van de provider moet staan. Vandaar mijn relatief stellige bewering daaromtrent in mijn vorige posting én daarom ook niet ingegaan op de situatie dat de provider alleen een modem beschikbaar gesteld zou hebben.

Tijs.
 
Bedankt voor de hulp.
Het is perfect gelukt.
Het probleem was dat er een IP-conflict was tussen WAN en LAN. Ze waren allebij van dezelfde 'reeks'. Gewoon LAN changen dus ... :eek:.
Toch bedankt, Tijs en Muchacho :thumb:!
 
Hoezo "Toch bedankt"? Dat is precies waar ik (en Muchacho) het over hadden...

Mooi dat de tips geleid hebben tot resultaat. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan