Dynamic menu mbv php

• Onderwerp starter Onderwerp starter MCH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MCH

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik ben nu bezig met een website die ik aan het schrijven ben met html en php. Nu is het probleem dat er op den duur heel veel pagina's op komen die allemaal in een zijmenu moeten komen. Nu ga ik natuurlijk niet op alle pagina's dat zijmenu aanpassen als er een pagina bijkomt dus heb ik dat menu in een apart bestand gezet en de include functie gebruikt. Nu heb ik alleen nog een probleem. Ik wil dat als je op een pagina zit je in dat zijmenu kunt zien waar je zit door middel van een kleur. (Dat zit allemaal in de css code.) Ik ben zover gekomen dat het er ongeveer zo uit moet komen te zien:

Code:
<a href="page naartoe te linken" <?php if($selected = 'paginanaam van huidige pagina') echo '"class=nav_selected"'; ?> "> pagename </a>

Op iedere pagina word aangegeven hoe deze heet door middel van de variabele $selected. Nu wil ik dat de pagina waar je op komt de class nav_selected heeft en alle andere pagina's gewoon nav.

Kunnen jullie mij helpen en uitleg geven hoe ik dit op kan lossen.

mvg
Corstian

PHP:
<a href="page naartoe te linken" <?php if($selected = 'paginanaam van huidige pagina') echo '"class=nav_selected"'; ?> "> pagename </a>

PHP:
<?php echo "class='nav".(($selected == '$thename')?"_selected":"")."' "; ?>

Wow, hartelijk bedankt voor je antwoord. Dit werkt in ieder geval beter dan dat andere stukje script :P.

Corstian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan