• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch aantal reeksen in grafiek

• Onderwerp starter Onderwerp starter RJvT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RJvT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Beste Forum-leden,

Ik wil graag een grafiek maken die een dynamisch gegevensbereik heeft. Het is me gelukt door informatie op dit forum!) om het aantal rijen in de grafiek dynamisch te maken, door een naam te definieren die verwijst naar alleen gevulde cellen. Maar ik wil graag ook het aantal reeksen dynamisch maken. Dus als er een kolom wordt toegevoegd wil ik die automatisch als reeks toe laten voegen. Dat lukt me niet. Als ik het gegevensbereik definieer via een toegekende naam, dan wordt die telkens vervangen door de rechtstreekse verwijzing. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de moeite.

RjvT

Dynamisch maken kan wel, maar het is wat werk. Per gegevens reeks een dynamischbereik aanmaken. Deze namen via gegevensbron selecteren per reeks toekennen. :thumb:

Succes.

Bedankt voor je antwoord, maar dat had ik al gedaan. Maar dan heb ik een vast aantal reeksen. En ik wil het aantal reeksen juist dynamisch maken. Dus een extra lijn in mijn grafiek als ik een kolom toevoeg aan mijn data.

Groeten,
RJ

Jazeker, dank je. Maar het mooiste voor mij zou zijn als automatisch aangevinkt werd welke kolommen gevuld zijn :).

Ja, dank je wel! Deze ga ik gebruiken.
Maar als er nog iemand een oplossing weet waardoor de niet-opgenomen reeksen ook niet in de legenda verschijnen, dan houd ik me aanbevolen.

Groeten,
RJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan