• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dynamisch afdrukbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcwimie

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een formule voor een dynamisch afdruk bereik.
Ik heb een invultabel met daaronder 5 doorreken tabellen.
Die tabellen bij elkaar noem ik even een hoofdstuk.
zo heb ik 50 hoofdstukken.
Op de eerste regel in het hoofdstuk staat in kolom B het woord Naam, met de bedoeling dat je hier de naam van je project invult. Dus het woord naam verdwijnt als je de tabel invult.
ALs je nu de invul tabel invult worden de tabellen 2 t/m 6 ook gevuld afhankelijk hoe je de invultabel invult.
Nu wil ik graag afdrukken, 2 tabellen per pagina onder de voorwaarde dat het woord naam in iets anders (willekeurig) verandert wordt
2 tabellen staan voor 34 rijen. Als ik in hoofdstuk 1 het woord naam verander in bij voorbeeld pcwimie moeten er 3 pagina's afgedrukt worden (klein nootje Boven tabel 3 en tabel 5 staat een regel die gekoppeld is aan de eerste regel van een hoofdstuk).
De rest van de hoofdstukken mogen dan dus niet afgedrukt worden omdat daar immers het woord naam nog staat.
verander ik nou in hoofdstuk twee ook het woord naam in iets anders dan moet ik dus in totaal 12 pagina's van elk 34 rijen krijgen.
Binnen die 34 rijen moet alles afgedrukt worden ook de lege regels.

Ik ben op zoek naar een formule hiervoor, omdat ik denk dat het meteen formule moet kunnen zonder VBA, want daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten

Zo word ik heen en weer gestuurd natuurlijk, hier word nu verwezen naar mijn eigen vraag

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je de Forumregels nog niet heb gelezen.
Doe dat even en ook op het andere Forum.

bedankt dat je me op de forumregels gewezen hebt foutje van mij
ik heb antwoord al verandert, maar is iemand die zo'n formule weet

Halverwege je verhaal ben ik de weg kwijt, maar weet dat een afdrukbereik in gedefinieerde namen staat, dus daar kun je een formule maken.

Bedank voor jullie reacties voor zover.
Dat je bij gedefinieerde namen een formule in kunt vullen had ik via google al ontdekt ik kom alleen niet verder met de formule die ik moet invullen

hier heb ik een bestandje neergezet waar het om gaat. Ik heb geprobeerd om de bijlage rechtsstreeks bij te voegen maar op een of andere manier wou dat niet. Ik kon de bijlage niet uploaden. Misschien wordt met dit bestand het wat duidelijker wat ik wil.

Je link geeft nu de foutmelding. Nu het bestand maar hier geplaatst, snap er nog steeds niets van.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Daar had ik inderdaad ook last van inmiddels doet hij het weer ben er 5 min. geleden nog op geweest

Ik ga proberen het een en ander duidelijker te maken met een aantal printscreen in een word document hoop alleen dat ik dat word doc wel als bijlage kan toevoegen

helaas ik heb de bijlage weer Hierneer moeten zetten want op het help mij forum kan ik ongeacht de grootte geen bijlagen toevoegen.
Ik hoop dat jullie er toch naar willen kijken

Hallo allemaal

Ik ben nu zover dat ik inderdaad het aantal rijen per pagina krijg die ik wel en wel met de formule =VERSCHUIVING($A$1;0;0;37;13). Nu wil ik alleen nog dat die 37 rijen afgedrukt worden op het moment dat het woord Naam in kolom B verandert in iets anders.
De formule verschuiving staat overigens in het afdrukbereik in het tabblad formules>button namen beheren>afdrukbereik selecteren en bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan