• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch Bereik Chart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eggie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Eggie

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hallo,

ik heb dmv de offset functie een dynamisch bereik aan mijn grafiek toegevoegd zodat telkens de laatste 10 weken worden weergegeven.

Het probleem is alleen dat het een nieuwe rapportage betreft en er nu dus enkel data van de eerste week bekend is. Hierdoor ontstaat er geen lijn in de grafiek, aangezien deze pas werkt zodra er 10 weken zijn ingevuld.

Is er een manier om dit te omzeilen, zodat de eerste 10 weken die data wordt weergegeven en dat vanaf week 11 de data verschuifd naar de laatste 10 weken??

Bedankt!

Mvg,

Eggie

Doe maar een voorbeeldbestandje erbij, anders moeten helpers dat zelf opzetten en is het wellicht toch niet wat jij wilde.

Attached een voorbeeld, stel nu dat de performance enkel van week 21 en 22 zijn ingevuld, dan zouden deze twee in de grafiek weergegeven moeten worden...

Ik hoop dat ik het eenbeetje duidelijk heb omschreven, alvast bedankt!

Mvg,

Eggie

Bijlagen

Voor het bereik Week:

=VERSCHUIVING('Trend Data'!$B$4;0;AANTAL('Trend Data'!$C$12:$M$12);1;-MIN(10;AANTAL('Trend Data'!$C$12:$M$12)))

Voor het de data zelf zou ik met een VERSCHUIVING werken van het bereik Week. De breedte daarvan heb je toch al.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan