• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch bereik grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

FormulaJ

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2016
Hallo allen,

ik ben voorheen al goed geholpen met excel waarbij ikzelf niet uitkwam. nu heb ik een volgende issue. voor het plannen van uren willen we eigenlijk een dynamisch bereik creëren. we gebruiken een lijndiagram alleen moet deze om de zoveel tijd bij worden gesteld zodat de datums actueel zijn en men ver genoeg vooruit kan plannen. ik heb geprobeerd om de formule Vergelijking in combinatie met verticaal zoeken om een dynamisch bereik te maken maar ik kan niet vinden wat er fout is. zie het voorbeeld. hopelijk kunnen jullie helpen!Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

ja dit klopt maar dit bereik moet dynamisch zijn en met de dag van vandaag meegaan dat doet hij niet in jouw voorbeeld. dit doet hij dus ook niet met de eerder genoemde formule die ik heb geprobeerd. als we de data uit het voorbeeld nemen dan kiezen we 13-1 als vandaag en dan zou ik in de grafiek de vorige 2 dagen en de komende 2 maanden aan waarden willen zien. wanneer het dan 14-1 is verschuift de grafiek zich automatisch een dag.

Laatst bewerkt:
Nu ben ik je even kwijt...

Je had niets gezegd over "de dag van vandaag"
als we de data uit het voorbeeld nemen dan kiezen we 13-1 als vandaag
hoe kies je dit?

Hi Gijsbert1

Het is een hele goede oplossing maar is het mogelijk om geen namen te gebruiken. het gaat namelijk om 9 afdelingen waar zo'n grafiek uit moet komen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan