• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch bereik lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacks88

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
Beste lezer,

voor een organisatie probeer ik wat administratie op orde te krijgen waarbij artikelen verkocht worden. Vanwege meerdere tabbladen waarbij op elk tabblad iets anders gedaan wordt met de gegevens, heb ik veel verwijzingen naar productnamen. Deze worden ook verwerkt in een grafiek. Probleem is dat regelmatig nieuwe artikelen toegevoegd worden en verwijderd worden. Ik had geprobeerd dynamisch bereik te maken maar zoals te zien is, is dat niet gelukt; op tabblad Voorraad heb ik 'TEST' een nieuwe rij ingevoegd. Ik zou graag zien dat deze automatisch ook verschijnt op tabblad 2 (Omzet) en 3 in de grafiek.

Hoe kan ik dit doen in bijgevoegd bestand? Ik kom er niet uit.
Bekijk bijlage Excel.zip Alvast heel erg bedankt,

Met vriendelijke groeten, Anne

Maak er een tabel van: dynamisch, en makkelijker kan het niet.

Maak er een tabel van: dynamisch, en makkelijker kan het niet.

Bedankt, maar dat had ik ook geprobeerd. Probleem is dat tabblad twee alle artikelen moet bevatten (boek 1 tm 10 en shirt 1 tm 10). Maar voor de rest staat daar dus andere informatie (en formules) in. En voor mijn grafieken in tabblad drie heb ik maar twee kolommen informatie nodig uiteindelijk. Die tabel die ik maakte had ik helemaal om alle informatie heen gemaakt van b.v. de categorie 'boeken' op tabblad 1. Ook omdat ik hoop dat de formules die ik gebruik in cellen dan ook 'doorlopen' voor het het nieuwe product.

Als dit dmv tabellen is op te lossen; waar maak ik precies tabellen van (en welke tabbladen?)?

Mvg, Anne

Gebruik anders deze eens in Omzet!A6:
Code:
=INDIRECT("Voorraad!A" & RIJ()-2)
en doortrekken naar beneden.

Gebruik anders deze eens in Omzet!A6:
Code:
=INDIRECT("Voorraad!A" & RIJ()-2)
en doortrekken naar beneden.

Hartelijk bedankt, dan doet hij het inderdaad automatisch op tabblad 2 (Omzet) maar de rest van de rijen verschuift niet mee. Oftewel 'shirt 9' krijgt de waarden van 'shirt 10'.

Zou trouwens ook al heel fijn zijn, als hij bij het aanmaken van een nieuw artikel automatisch de formules doortrekt (maar dit mogen uiteraard niet de opsommende formules zijn die bij de categorie staan zoals 'Boeken').

De formules in kolom C & D moet je natuurlijk ook aanpassen.

Sorry, ben niet zo'n licht wat excel betreft, maar nu snap ik de formule ook. Wauw. Fantastisch. Reuze bedankt!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan