• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch drop down menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietartjah

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
27
Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar een oplossing voor een dynamisch drop down menu.

In het meegezonden voorbeeld moet er in cel C10 een drop down menu komen voor de naam in cel B10.
(B10 heb ik als voorbeeld dat deze cel dynamisch is ook een drop down menu gemaakt).

In principe werkt de formule in cel G10. Deze heb ik gebruikt in de gegevensvalidatie van C10. Enige probleem is dat ik zoveel kolommen heb dat de formulebalk niet groot genoeg is.
Met een matrix formule kom ik er ook niet uit omdat ik naamverwijzingen gebruik.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Voorbeeldje.xlsx
 
Probeer het zo eens.

PHP:
=VERSCHUIVING(A3;;VERGELIJKEN(B10;B2:L2;0);6)
 
Als je er niet uitkomt kan je in dit bestandje kijken of dit u verder helpt.
 

Bijlagen

  • Dyn.Dropdown(cobbe).xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 95
Okay, bedankt jongens!
Even snel gecheckt en ik denk dat ik voor de suggestie van Cobbe ga. Hier zie ik namelijk geen witruimtes in het drop down menu.
Nou ga ik proberen alles zelf te begrijpen :)
Super!
 
Perfect, ben er helemaal uit.
Die indirect functie is ideaal. Bedankt voor de hulp.
 
hallo Cobbe, mooi voorbeeld.

weet U of er een mogelijkheid is om zonder macro's die gele cel leeg te maken als de naam veranderd?
 
Zonder macro zou ik het niet weten.
Het is al enkele keren voorbij gekomen die vraag.

Zal nog even blijven zoeken, als ik een oplossing vind zal ik deze alsnog posten.
 
Zonder voor elke naam een gedefinieerde naam aan te maken kan het obv van het voorbeeldje ook zo.

PHP:
=VERSCHUIVING(A3;;VERGELIJKEN(B10;B2:L2;0);AANTALARG(VERSCHUIVING(A3;;VERGELIJKEN(B10;B2:L2;0);6)))

Je hebt geen lege velden meer in de keuzelijst. En het geheel blijft dynamisch.

@sylvester-ponte,
Volgens mij kan jouw vraag niet zonder VBA. Je hebt er een Change event voor nodig om de cel leeg te maken. Het hoe hoef ik jou zeer waarschijnlijk niet uit te leggen;)
 

Bijlagen

  • Voorbeeldje.xlsb
    8,2 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan