• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch grafiek maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Batigoal80

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Hallo,

Ik ben bezig een dynamisch grafiek te maken.
ik ben al aardig opgeschoten maar nu wil de grafiek er niet juist voorkomen.
Ik heb de instructies van deze site gevolgd http://pubs.logicalexpressions.com/Pub0009/LPMArticle.asp?ID=246 maar volgens mij heb ik iets verkeerd overgenomen. misschien met verschuiven dat ik niet de juiste verschuiving heb aangegeven. in ieder geval als ik de reekswaarden en de datumwaarden wil ingeven krijg ik de volgende foutmelding.

De formule op dit werkblad bevat 1 of meer ongeldige verwijzingen.
Controleer of het pad , de werknaam, de bereiknaam en de celverwijzing van de formules geldig zijn.

Dit voer ik in bij waarden =grafiek!chartvalue
en dit bij label =grafiek!chartdates

Ook bij het label krijg ik dezelfde foutmelding.

Ik heb het gedeelte dat van belang is uit dit bestand toegevoegd aan de bijlagen.

Hopelijk kan iemand dit uitvogelen.

groet

wouter

Bijlagen

Ik heb eens vlug naar je bestand gekeken, want net als gisteren heb ik niet echt tijd teveel, maar ik merk dat je naamgevingen voor bereiken niet helemaal in orde zijn. Zo verwijst startdate en enddate niet naar de eigenlijke datum (kolom B) maar naar de omschrijving (kolom A). Ik zou zeggen: kijk die namen eens heel grondig na, of die wel naar het juiste verwijzen.
En test ze desnoods uit in een andere functie van excel om te zien of ze wel verwijzen naar hetgeen je in gedachte had. bv. een benoemd bereik dat de data's tussen begin en einddatum moet weergeven (bv. via verschuiving) kan je eens bv. testen door dat bereik aan een gegevensvalidatie > lijst te hangen om te zien of daar de waardes kloppen. Op zulke manier testen bedoel ik dus.

Je had gelijk,

ook stond er bij chartvalue verschrijving ipv verschuiving

denk dat ik er niet helemaal bij was. nu nog een indexbalk.

daar ga ik nu mee aan de slag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan