Beste allen,
Ik ben nieuw in het werken met VBA en probeer met VBA het jaar waarin een object schade door droogstand oploopt te berekenen. Dit is me, met behulp van dit fijne forum, al gelukt, maar ik probeer nu om de rij waaruit de macro de waterstanden moet halen aan te passen aan de locatie van het object. Hiervoor heb ik een locatiebepaling bij elk object gevoegd (in het voorbeeld in kolom C) die overeenkomt met een meetreeks in het tabblad "Data". Ik heb al even lopen pielen ermee en ik zat in de richting te denken van het gebruiken van Hlookup of een dubbele For loop, maar ik kom er maar niet uit. Kunnen jullie mij misschien helpen?
Bijgevoegd het voorbeeldbestand en de code die ik nu heb.
Groet,
Bram
Bekijk bijlage Voorbeeld (1).xlsm
Ik ben nieuw in het werken met VBA en probeer met VBA het jaar waarin een object schade door droogstand oploopt te berekenen. Dit is me, met behulp van dit fijne forum, al gelukt, maar ik probeer nu om de rij waaruit de macro de waterstanden moet halen aan te passen aan de locatie van het object. Hiervoor heb ik een locatiebepaling bij elk object gevoegd (in het voorbeeld in kolom C) die overeenkomt met een meetreeks in het tabblad "Data". Ik heb al even lopen pielen ermee en ik zat in de richting te denken van het gebruiken van Hlookup of een dubbele For loop, maar ik kom er maar niet uit. Kunnen jullie mij misschien helpen?
Bijgevoegd het voorbeeldbestand en de code die ik nu heb.
Groet,
Bram
Bekijk bijlage Voorbeeld (1).xlsm
Code:
Sub waterstanden()
Dim i As Long, L2 As Long, a, cl As Range, lCalcState As Long, _
Starttime As Double, SecondsElapsed As Double, Jaren As Integer
Application.ScreenUpdating = False
Starttime = Timer
lCalcState = Application.Calculation
Application.Calculation = xlCalculationManual
a = Worksheets("Data").Range("A1").CurrentRegion.Value
Jaren = InputBox("Na hoeveel jaar leidt droogstand tot schade?", "B.J.W. Wassenaar:", 15)
Range("K11").Value = Jaren
For Each cl In Range("D2:D6")
L2 = 0