• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch met formules voor grafieken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Symphysodon

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2012
Berichten
468
Beste forummers,

Is het mogelijk om een dynamisch bereik in te stellen voor grafieken waarvan het bereik bestaat uit formules.

Het probleem is dat waardes op de x-as niet kloppen. De maximale waarde is (in het voorbeeld) 0.462, in de grafiek wordt 230 aangegeven. Dit komt waarschijnlijk doordat de desbetreffende kolom gevuld is met formules tot rij 3693, terwijl het aantal zichtbare rijen gevuld zijn tot 253 (waarde 0.462). Ik moet dit op deze manier doen omdat ik van te voren niet weet hoeveel meetwaarden ik krijg.

Ik heb een poging gedaan om het met tabelnamen te doen, maar dat werkt niet omdat die functie geen matrixformules pikt.
 

Bijlagen

  • dynamisch bereik met formules.xlsx
    477,3 KB · Weergaven: 33
probeer dit eens als formule voor bereik F_1:
Code:
=VERSCHUIVING(Data2!$E$21;0;0;3692-AANTAL.LEGE.CELLEN(Data2!D19: D3690)-20)

LET OP: spatie voor D3690 weglaten!!
 
Laatst bewerkt:
Het lost het probleem misschien wel op maar komt er dan niet in alle cellen die leeg moeten zijn #N/B te staan.
 
Jawel, maar dat is de prijs die je betalen moet als je wilt dat een grafiek waarden negeert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan