dynamisch naar statisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemanneke

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
hallo Allemaal!!

Ik werk sinds kort met het back up programma True Image. Nou heb ik ook gelijk een extra harde schijf ingebouwd, waarop ik dan mijn back ups op kan plaatsen.
Alleen mijn nieuwe harde schijf (maxtor) is een dynamische schijf en daar kan True Image niet mee omgaan.
Nu wil ik via schijfbeheer de dynamische schijf omzetten in een normale statische schijf, maar dit wil dus niet!!
Nu heb ik gehoord dat het ook via partition magic kan. Ik heb nu demo versie gedownload en van alles geprobeerd, maar ook hier wil het niet!!!
Weet iemand hoe ik met partition magic dit kan doen??
Of ander manier?

p.s De nieuwe harde schijf heb ik al geformateerd en ik kan er ook wel gewoon data op zetten, dus harde schijf werkt wel!!

Een dynamische schijf kun je niet omzetten, de schijf importeren en dan converteren al geprobeert?
Daarna het volume deleten, en een gewone standaard schijf ervan maken.

Laatst bewerkt:
Hoe moet ik de schijf dan importeren?
Eerst weer los koppelen, opstarten, afsluiten, harde schijf opnieuw koppelen en dan weer opstarten?
Toen ik de extra harde schijf de eerste keer inbouwde, werd niet gevraagd hoe ik de schijf wilde. dynamisch of ...... Ik heb gewoon aangeplugd, windows herkende hem, gewoon geformateerd en meer niet.
Ik heb het volume al eens weggegooid en dan geprobeerd te converten, maar dan kun je geen keuze maken in dynamisch of ..... (alleen dynamisch)

Idee, koppel alle schijven eraf, alleen de nieuwe niet, start op met de cd van Gparted, of via een usb stick, naar smaak, en maak hem via dat progje standaard.

Ben bang dat het een volume uitbreiding is, van een bestaande partitie.

PS,

Kan natuurlijk ook met een 98 opstartflop, en met fdisk aan de slag.

Laatst bewerkt:
Dat laatste snap ik niet helemaal.

volume uitbreiding van bestaande partitie?
Als je deze schijf toch helemaal formateerd is hij toch weer helemaal schoon, zonder partities?
Is dat programma Gparted een beetje makkelijk te bedienen??
Kun je ook met windows cd opstarten en dan alles net afbreken voor de echte installatie. Daarvoor moet je hem ook formateren??

Ja hoor, dat kan ook, eerst je andere schijven eraf, en indien een sata schijf, ook eventueel een driverdisk freubelen, en met F6 tijdens opstarten van de XP cd, deze laden.

PS, die Gparted is heel eenvoudig, gewoon de schermen volgen.

Bij het formateren van een dynamische schijf, wordt deze bij een volume aangeplakt, vraag mij alleen af hoe dat allemaal is gekomen, mij lukt dat niet zomaar, alleen als ik daarvoor kies.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt.
Heb alle schijven losgekoppeld, behalve de 'dynamische schijf'.
Daarna opgestart met windows xp cd-rom
menu opgevolgd alsof je xp wilt installeren.
De partitie schijf helemaal verwijderen en daarna weer 1 grote partitie maken.
Het programma afgesloten met F3.
XP cd-rom eruit gehaald, alle schijven weer aangekoppeld. Gewoon opnieuw opgestart. Via schijfbeheer de nieuwe schijf geformateerd. De schijf is nu primair geworden en het probleem is opgelost!!!

Bedankt allemaal!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan