Dynamisch rapport maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Davidvan

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Hallo,

Is er een manier om een rapport te maken die bestaat uit 'vaste tekst' gecombineerd met verschillende velden (die ook kunnen varieren in lengte) en die zich dynamisch aanpast afhankelijk van de lengte van de velden?

Nu heb ik een rapport waar ik een beetje gegokt heb, maar dat ziet er niet altijd even goed uit.

Mvg,

David

Een rapport is van zichzelf al 'dynamisch', dus de detailsectie van het rapport wordt altijd aangepast aan de inhoud van de onderliggende records.
Als je problemen hebt met de tekstvakken, dan moet je eerst eens kijken naar de Eigenschappen van die tekstvakken; je kunt namelijk aangeven of die kunnen Vergroten of Verkleinen. En met die opties aan zalle tekst uit de velden in de tekstvakken leesbaar worden.

Ik ben niet zeker of ik helemaal goed heb uitgelegd hoe het zit, wat ik dus zou willen is dat bvb:

Geachte heer "naam en voornaam veld" naar een "typevorming veld" wil met als titel "titel van de opleiding veld" en daarbij ....

--> de niet aangehaalde tekst is dus statisch
--> de aangehaalde tekst zijn dynamische tekstvelden

Maar hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat die ook mooi aansluiten zonder witspatie te laten? Velden variëren altijd van lengte.

Je kunt velden combineren in een tekstveld. Je krijgt dan een formule als besturingselementbron die er zo uitziet:
=[Tekstveld1] & " " & [Tekstveld2] & " " & [Tekstveld3]

Je kunt er ook nog een IIF inhangen, ongeveer zo:
=[Tekstveld1] & " " & IIF([Tekstveld2]="";[Tekstveld4];[Tekstveld2]) & " " & [Tekstveld3]

Is dat wat je bedoelt?

Dat is het inderdaad waar ik naartoe op zoek ben.

Ik heb wel een volgend klein probleem en dat is namelijk als ik tekstvelden toevoeg waarbij ik een tabel heb gebruikt waar ik er in de formulieren één van verberg, ik nu het numeriek cijfer zie staan.

bvb: VormingstypeID
--> numeriek (kolom 1)
--> verschillende vormingstypes (kolom 2)

Als ik dit wil oplossen in een rapport, selecteer ik de rijbron. Nu kan ik dat hier niet doen. Kan ik dat op een bepaalde manier oplossen?

Laatst bewerkt:
Ik snap de vraag niet helemaal, maar ik vermoed dat je de waarde wilt halen uit een keuzelijst die op het formulier staat. Klopt dat?
Als dat zo is, kun je de kolomwaarde van die keuzelijst ophalen met; [Keuzelijst].Colomn(#), waarbij (#) dan voor het kolomnummer staat. Hou hierbij in de gaten, dat een keuzelijst nummert vanaf 0, dus de tweede kolom heeft de waarde 1, de derde de waarde 2 enzovoorts.

Mag je de status van de vraag nog op Opgelost zetten met de optie rechtsonder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan