• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dynamisch rijen selecteren in Excel VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul1969

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2013
Berichten
2
Ik heb het volgende probleem:
In kolom A staan veel gegevens, waaronder klantnamen. Stel, klant Jansen staat in A4 en klant Smit in A16 (maar kan over een maand ook een andere cel zijn in kolom A) en klant Joosten in A40 (maar kan over een maand ook een andere cel zijn in kolom A).
Nu wil ik het cellenbereik A4:H15 definieren en de klantnaam geven. Idem voor A16:H39 en voor de laatste.
Hoe kan ik deze selectie maken in VBA?
Belangrijk is dat het bereik nu gedefinieerd de volgende keer anders kan zijn, moet iets van een dynamische verwijzing in zitten

Alvast dank,

Raoul
 
Welkom op het forum Raoul1969.
Als je een voorbeeld wilt plaatsen bij je vraag wordt je beter en sneller geholpen, omdat het simpelweg makkelijker voor de helper is om je te helpen...
 
Dank je beste Spaarie

Bijgevoegd een bestand met hoe het eruit ziet. Je begrijpt dat het in de werkelijke sheet om meer namen gaat (>100) en zal in de toekomst ook toenemen.
Moet ik met een array van klantnamen werken en recursief er door gaan?

Gr Raoul
 

Bijlagen

  • DynamischRijenSelecteren.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 154
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan