• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische afbeelding in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niek1995

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2014
Beste iedereen,

Ik ben bezig met een voetbalmodel. Daarbij loot ik teams uit verschillende landen tegen elkaar (bijvoorbeeld FC Twente - Rapid Wien). Hierbij wil ik een vlaggetje bij de naam zetten zodat je weet uit welk land de club komt. (bijvoorbeeld FC Twente [NED-vlag] - [OOS-vlag] Rapid Wien . Via deze website: http://www.zowerktexcel.nl/bewerken/het-maken-van-een-dynamische-afbeelding/ kom ik een heel eind maar het wil net niet lukken. Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem? Hier onder heb ik een bijlage toegevoegd van een bestand met hoe ik het uiteindelijk zou willen hebben.

Met vriendelijke groet,

Niek

Bekijk bijlage Automatische vlaggen.xlsx

In het voorbeeld heb ik kolom L voor je gedaan, de andere kolom mag je zelf doen als oefening.
Klik een van de plaatjes aan in kolom L, je zal zien dat ze een "Naam" hebben (e.g. Vlag1, Vlag2, enz..), deze vind je terug in de Name Manager.
Kopiëer één van deze plaatjes acht maal naar kolom Q, verdeel ze over de 8 cellen, voeg dan in de Name Manager acht extra "Namen" toe (logischerwijze Vlag9, Vlag10, etc..) en pas de "Refers To" formule aan. Vervolgens link je de acht plaatjes aan de juiste "Naam". Bijvoorbeeld: je klikt het plaatje in Q2 aan, en verandert in de formulebalk de Naam naar "Vlag9".

Bijlagen

Beste WHER,

Ontzettend bedankt voor je snelle en goede oplossing! De oefening is gelukt en het is nu precies zoals ik het wou hebben.

Mvg,

Niek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan