Beste,
Sinds kort is er vanuit office 365 de mogelijkheid om dynamische array functies te gebruiken, die vaak maar in 1 cel ingevoerd hoeven te worden.
Dat werkt bijna overal helemaal perfect mee, behalve bij de combi index+match bij zoeken naar meerdere criteria.
Op zich is het niet nodig dat dit werkt, maar het zou heel fijn zijn. Het voorbeeld bestandje is een selectie van een bestand met soortgelijke setup, maar dan met 40 tabbladen.
Idee is om alle tabbladen te groeperen met dezelfde layout en dan gebruik te maken van deze array formules, die automatisch de lengte bepalen van de gegevensreeks. Dan heb ik in 1x 40 conversietabellen.
Het mooiste zou zijn om dit zonder macro's te hoeven doen.
In het voorbeeld bestandje, de foute formule, de stam formule en een index functie met 1 criteria waarbij het gewenste mechanisme wel werkt.
Deze vraag is dus alleen voor Office 365 gebruikers waarin deze functionaliteiten al aan uitgeleverd zijn.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Miso
Sinds kort is er vanuit office 365 de mogelijkheid om dynamische array functies te gebruiken, die vaak maar in 1 cel ingevoerd hoeven te worden.
Dat werkt bijna overal helemaal perfect mee, behalve bij de combi index+match bij zoeken naar meerdere criteria.
Op zich is het niet nodig dat dit werkt, maar het zou heel fijn zijn. Het voorbeeld bestandje is een selectie van een bestand met soortgelijke setup, maar dan met 40 tabbladen.
Idee is om alle tabbladen te groeperen met dezelfde layout en dan gebruik te maken van deze array formules, die automatisch de lengte bepalen van de gegevensreeks. Dan heb ik in 1x 40 conversietabellen.
Het mooiste zou zijn om dit zonder macro's te hoeven doen.
In het voorbeeld bestandje, de foute formule, de stam formule en een index functie met 1 criteria waarbij het gewenste mechanisme wel werkt.
Deze vraag is dus alleen voor Office 365 gebruikers waarin deze functionaliteiten al aan uitgeleverd zijn.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Miso