• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische Celverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Russens

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2008
Berichten
23
Beste,

Ik wil graag in een celverwijzing het weeknummer afhankelijk maken aan een cel op het actieve werkblad:
='C:\Users\Hans\Documents\[verkopen wk 42.xls]Blad1'!$B$1 is de celverwijzing naar een werkmap die per week gemaakt wordt.

In de actieve werkmap heb ik in cel A1 het actuele weeknummer vermeld (bijvoorbeeld 43)
In de celverwijzing wil ik dat het weeknummer hieraan aangepast wordt.
Zelf heb ik al zitten experimenteren met ='C:\Users\Hans\Documents\[verkopen wk " & A1 & ".xls]Blad1'!$B$1 maar hierop krijg ik de #VERW foutcode.
Ook =INDIRECT heeft niets opgeleverd (maar ben minder bekend met deze formule)

Overigens gebruik ik Excel2003 (nog steeds met veel plezier :):))

Heeft iemand een idee.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet,

Hans
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het even voor je in een macro gezet.

Ik kan niet testen of je opgegeven pad klopt dus misschien dat je daar nog iets in aan moet passen.
Plak de code achter het werkblad waar de formule in moet komen.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

    If Target.Address = "$A$1" Then
        Application.DisplayAlerts = False
        smap = "'C:\Users\Hans\Documents"
        Range("a2").Formula = "=" & smap & "\[verkopen wk " & Target.Value & ".xls]Blad1'!$B$1"
        Application.DisplayAlerts = True
    End If
    
End Sub

niels
 
Beste Niels,

Bedankt voor jouw suggesties, zeker die met de Macro ga ik proberen.
Ik zou deze ook kunnen oplossen door een Macro waarbij ik de waarde in A1 pak en dan met zoek en vervangen de week opzoeken in celverwijzing.
Echter wil ik wegblijven van een Macro en het leek me simpel op te lossen met een dynamische formule....

Groet,

Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan