Dynamische filter met meer dan 3 velden

• Onderwerp starter Onderwerp starter bva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bva

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Hallo,

Ik heb een bestandje van dit forum afgehaald waar men met 3 velden kan filteren.
Ik zou voor mij zelf wat meer velden erbij zien.
Ik heb al wat geprobeerd maar zonder succes.
Hoe kan ik dat aanleggen?

Ik heb het originele bestand uit dit forum toegevoegd.
Er is al een filter naam, adres, plaats.
Hier naast wil ik er een aantal bijmaken en die uiteraard samen gaan met deze drie.

Bekijk bijlage klantbeheer.rar
Ben

Als je de code bestudeert, zul je zien dat elk tekstvak dezelfde code heeft. Dus als je met meer tekstvakken wilt filteren, hoef je alleen maar extra tekstvakken te maken die dezelfde structuur hebben. De code kun je dus in zijn geheel kopieëren. Een volgend tekstvak zou dan txtFilter4 moeten heten. En de volgende txtFilter5. En zo verder. Wat je nog wel moet opgeven is welk veld moet worden gefilterd. Dat stel je in bij de eigenschap <Extra Info> ( of Tag in het engels) van de nieuwe tekstvakken. En meer hoef je niet te doen. De functie bouwt het filter verder op.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt!
Met een goede uitleg top!
Nog 1 vraag als dit mag in dit onderwerp?
Kan ik dit combineren met een keuzelijst?
Eerst dacht ik een aantal naast elkaar te zetten maar nu denk ik zou je dit ook in een keuzelijst kunnen maken.

Ja, dat kun je uitbreiden met Keuzelijsten met invoervak. Keuzelijsten kan ook, al moet je oppassen bij keuzelijsten met meerdere waarden, want die moet je anders uitlezen. Je moet dus met Case acListBox en Case acComboBox extra routines inbouwen in het filter om die objecten uit te lezen.

ik hou het maar bij enkele filters, erg moeilijk de laatste regel.
maar toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan