• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Ik probeer dmv een tabel binnen excel een lijst te maken die moet dienen als gegevensvalidatie voor bepaalde cellen (zie voorbeeld)
Als ik dit doe voor het zelfde tabblad dan gaat het wel goed (ook als ik de bron uitbreid met nieuwe dieren, en regels uit de tabel verwijder.
Als ik vanuit een ander tabblad verwijs naar deze lijst met dieren dan lijkt het erop aanpassingen in de bronlijst niet verwerkt worden bij het pulldown menu

Doe ik iets verkeerds ? Iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

mvg
John

Bijlagen

Maak een gedefinieerde naam aan: bv. 'lijst' met een referentie naar: =tblBigFive[Dier]
Ga naar het tweede tabblad waar de validatie moet komen en kies 'lijst' in het menu bij toestaan.
Vul in bij bron: =lijst

Hoi Harry

Bedankt voor snelle reactie
Het werkt nu met jouw voorgestelde oplossing.

Ik had het al wel geprobeerd door =tblBigFive in de bron in te vullen, maar dat werkte helaas niet.
De verwijzing van de gegevensvalidatie moet dus echt gerefereerd worden aan een gedefinieerde naam, niet de in mijn geval de naam van een tabel

Ik had het al wel geprobeerd door =tblBigFive in de bron in te vullen, maar dat werkte helaas niet.

In dat geval had je "Indirect" moeten gebruiken:
Code:
=INDIRECT("tblBigFive")
of
Code:
=INDIRECT("tblBigFive[Dier]")
maar de aanpak van Harry heeft ook mijn voorkeur.

Ook die werkt.
Ik voeg beide oplossingen toe aan mijn "toolbox" :)

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan