• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische grafiek laat heel jaar zien ipv alleen de maanden met data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djani

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2016
Beste allemaal,

In een spreadsheet heb ik een dynamische grafiek gemaakt m.b.v. Name Managers. Via offset formules zal de grafiek van maand tot maand zichzelf automatisch updaten, maar in mijn geval staan alle maanden van het fiscaaljaar erin, terwijl ik alleen de data van April heb.

Dit heeft waarschijnlijk te maken met de formules die ik in de tabel heb staan waar de name managers naar refereren. Ik gebruik simpele IFERROR(VLOOKUP( formules om de gewenste data te krijgen, maar omdat in de rest van de maanden (waar nog geen data van beschikbaar is) een 0 staat, is dit waarschijnlijk de reden.

Hoe kan ik mijn grafiek zodanig inrichten dat de grafiek alleen de maanden laat zien met de daadwerkelijke data?

Ik ben op zoek naar wat hulp/advies!

In de bijlage heb ik een voorbeeldbestand geplaatst.

Bekijk bijlage Book1.xlsx

Mvg,

Djani

De bijlage is niet te bewerken door de koppelingen naar een ander bestand die niet bijgewerkt kunnen worden.

Oplossing zou kunnen zijn om de offset van je dynamische grafieken te berekenen aan de hand van de actuele maand of de off set bepalen aan de hand van het aantal cellen dat niet 0 is.

Ik denk dat ik begrijp welke richting je op wil gaan. Ik heb een beetje rondgekeken en ben in ieder geval al een stap verder gekomen. In plaats van een nul/blank-waarde te geven, heb ik bij alle cellen - waar de data nog niet van beschikbaar is - de formule #N/A laten plaatsen. De lijnen zullen zich dan automatisch aanpassen, maar dat geldt helaas niet voor de timeframe.

Aangezien de maandnaam zich alleen toont als er data is van die maand, dacht ik dit ook hierbij te kunnen doen, maar tevergeefs. De grafiek ziet er als volgt uit:

30cwv7n.png

Ik kan de timeframe helaas niet manipuleren. Weet jij misschien wat ik over het hoofd zie?

Ondanks de links waar de cellen naar verwijzen, zet ik de rapportage toch in de bijlage.

Bekijk bijlage example.xlsx

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan