• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dynamische grafiek maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronsom

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Goedemorgen,

Ik ben het e.a. aan het proberen geweest maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik wil in een grafiek het bereik dynamisch maken maar dat lukt niet. Ik wil de formule
Code:
VERSCHUIVING($I$4;0;1;AANTALARG(I:I);0)
gebruiken in de reekswaarden om het bereik dynamisch te maken.
maar dit geeft niet het gewenste resultaat.
Kan iemand mij daar bij helpen.

Bijlagen

Maak er eens een tabel van. Je kunt nu onder de tabel beginnen met data toevoegen. Dan zal je altijd dynamisch zijn.

Bijlagen

Hallo JVeer,

Dank je wel voor je reactie. De mogelijkheid om dit met een tabel te doen wist ik al. Het nadeel hiervan is dat wanneer er gegevens uit de tabel verdwijnen het bereik van de grafiek niet mee veranderd. Dit is dan niet mooi in de grafiek.
De data die ik in de grafiek komen in mijn oorspronkelijke bestand komen uit een draaitabel. Het aantal regels wijzigt per dag.
Dit is de reden dat ik de grafiek dynamisch wil houden.

Je zou eigenlijk even een voorbeeldbestandje moeten maken van de werkelijkheid. Dus hoe je, net als in je echte bestand, de gegevens voor de grafiek tot stand brengt met de draaitabel.

Optie met Named Ranges is waarschijnlijk waar je naar toe moet. Toch gaat mijn keuze altijd naar de tabel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Inderdaad, het geeft niet het resultaat wat ik zoek. Omdat de draaitabel niet altijd hetzelfde aantal rijen laat zien werkt dit ook niet.
Wat bedoel je met named ranges, dit ken ik niet.
In de bijlage heb ik een voorbeeld gemaakt gelijk aan mijn echte bestand.
Ik hoop dat dit duidelijk is. Anders hoor ik het graag.

Bijlagen

Is me nog niet duidelijk. Je zal toch wat beter uit moeten leggen wat je precies doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan