• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

zjiliber

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Beste forumleden,

Deze post is een vervolg op deze post

1- In cel C3 wordt een begindatum voor de rapportage aangegeven
2- Daarna wordt er dmv de list in cel E3 een periode geselecteerd, de eindatum wordt berekend.
3- De gegevens in kolom L worden daarna dmv van een webquery geimporteerd.

Ik zou graag een grafiek hebben die de gegevens toont van de laatste 6 maanden van de rapportage periode.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Zjiliber

Bijlagen

En waarom kan je de door mij daar gegeven oplossing niet aanpassen? Toen was het toch laatste 5 maanden, nu laatste 6.

Zoals ik zei is deze post een vervolg.
Vorige oplossing gebruik ik, nogmaals dank..

In de andere post worden de 5 voorgaande maanden weergegeven vanaf TODAY().
In deze post vraag ik of het ook mogelijk is met een vantevoren op gegeven periode.

Het kan zijn dat die periode loopt vanaf: 01-02-2006 t/m 01-02-2007 (in dit geval een jaar). Nu moet de grafiek de 6 maanden vooraf gaande aan de eindatum (01-02-2007) laten zien. Ofwel de maanden:
- 01-2007
- 12-2006
- 11-2006
- 10-2006
- 09-2006
- 08-2006

De periode kan veranderen (selecteren in list) zoals je in de file kunt zien...

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is..

Zjiliber

Pas dan mijn oplossing van toen aan, dat kan toch niet zo ongelooflijk ingewikkeld zijn?

Pas dan mijn oplossing van toen aan, dat kan toch niet zo ongelooflijk ingewikkeld zijn?

Als mij dat zou lukken dan zou ik de vraag hier niet stellen...:shocked:
Ik heb er naar gekeken en het een en ander geprobeerd maar kwam er niet uit, dus mijn vraag hier geplaatst.

Nogmaals mijn vraag of iemand mij hiermee verder kan helpen..

Bedankt!

Je hoeft alleen maar via Invoegen > Naam > Definiëren, de definitie te veranderen van 'laatste vijf maanden'. De naam zelf mag hetzelfde blijven, is niet zo relevant.
Wijzig VANDAAG() door een celverwijzing waarin je de laatste maand zet die gerapporteerd moet worden, en verander de laatste 5 in een 6.
Je leert meer van Excel door zelf te stoeien, dan telkens een vraag te stellen als het niet lukt. Stel dat je leidinggevende een rapportage wil van de afgelopen 8 maanden, dan is het toch handig dat je het zelf kunt omdat je snapt wat hier op het forum voor je gemaakt is.

Groeten,
Richad

Richard,

Hartelijk bedankt voor je reactie/oplossing.
Ik kan weer verder!

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan