Dynamische HD uit NAS niet te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Beste,

Ik heb onlangs een nieuwe NAS server (Synology DS214+) aangeschaft en wilde de harddisks uit mijn oude Netgear ReadyDuo NAS hierin plaatsen.
Omdat de Synology de harddisks bij installatie formateerd (en ik veel data op de schijven heb staan) heb ik in eerste instantie maar een schijf in de Synology geïnstalleerd en laten formateren. Nu wil ik van de andere harddisk voor de zekerheid een backup maken voor ik deze in de Synology plaats.
Dus heb ik deze harddisk als 2e schijf in mijn pc gehangen. Maar Windows kent de schijf geen letter toe omdat dit een dynamische schijf blijkt te zijn.
Hoe kan ik deze schijf benaderen zonder dat ik de data verlies? Ik had al ergens gelezen d.m.v. Ubuntu, en ben hiermee al aan de slag geweest maar zonder succes.

Of kan ik deze schijf gewoon in de Synology erbij zetten en dan vanuit de file browser in de synology de data kopieëren naar de reeds geformateerde harddisk?

Alvast bedankt voor uw reactie \ advies !!

Mvrgr. Mark

Een NAS gebruikt meestal een versie van Linux als OS.
De schijf of schijven zijn dan ook met een Linux filesysteem (vaak EXT3 of EXT4) geformatteerd.

Zo'n schijf rechtstreeks aan een Windows pc koppelen werkt zonder speciale software dus niet.

Bedankt voor je snelle reactie AenA !!
Maar wat voor 'n software dien ik daarvoor te gebruiken?

Dus aansluiten op een pc met een versie van Linux, bijvoorbeeld Ubuntu.

Bedankt voor jullie tips. Aangezien ik een harddisk met data in mijn Netgear NAS had laten zitten konden deze gegevens niet verloren zijn.
Ik heb van alles geprobeerd om bij de data te komen... Ubuntu, Testdisk, Hiren's Boot CD... niets lukte.
Uiteindelijk heb ik geprobeerd om mijn Netgear NAS terug te stellen op fabrieksinstellingen waarna ik de harddisk ineens wel weer kon benaderen en ik de data veilig kon stellen.
Nu heb ik beide schijven in mijn nieuwe Synology DS214+ gezet en geformatteerd, data terug gezet en alles loopt weer als een trein.

Nogmaals hartelijk dank voor jullie adviezen en tips !!

Mvrgr. Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan