Dynamische JS met PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

happylinks

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Hoi iedereen,

Ik heb een dynamisch javascript gemaakt dmv php, dit is mogelijk door de header van het php bestand als js aan te geven.
Deze pagina wordt opgeroepen door:
[XML]<script type="text/javascript" src="update.php"></script>[/XML]
Dit werkt.. maar zodra ik variablen toe ga voegen aan de php url:
[XML]<script type="text/javascript" src="update.php?type=leerling&leerlingnummer=8000298&afdeling=5h"></script>[/XML]
herkent safari de pagina niet meer, terwijl het in firefox gewoon blijft werken..
Ook heb ik al doctypes proberen te veranderen en & door &amp verandert maar het blijft hetzelfde; firefox werkt, safari niet..
Aangezien ik dit script wil gebruiken voor een iPhone website is het van belang dat het werkt onder Safari..

Iemand een idee?

Alvast bedankt!!

Gegroet,
Michiel Westerbeek

Van php-en binnen een javascript heb ik geen kaas gegeten, maar kan je de variabelen niet wegzetten in een session-cookie, zodat het javascript de variabelen zelf kan ophalen? Dan hoeven ze niet in de php-url. Dat zou voor alle browsers moeten werken (if javascript).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]
Of misschien moet er nog iets in de .htaccess file voor de server geregeld worden, zodat het javascript-php-bestand goed opgepikt wordt; maar ook daar heeft mijn boterham er geen kaas op zitten.[/edit]

Laatst bewerkt:
Heb het opgelost door in de javascript cookies te maken die dan (natuurlijk ook) oproepbaar zijn door het php-bestand!
Beetje een omweg aangezien het in firefox wel gewoon werkt, maarja.

Bedankt voor het meedenken;):D

Hm, webkit heeft inderdaad wel 'problemen' met content-type, maar dit is nieuw. In ieder geval: welke c-t geef je nu aan? text/javascript? Zo ja, probeer application/x-javascript eens.

:thumb:

Hey,
Ik had eerst het contenttype op text/javascript staan maar heb ook application/javascript getest. Beide werkten niet. application/x-javascript werkt ook niet.
Het rare is dat zodra ik variablen toevoeg in de url ik geen 'antwoordkopteksten' meer krijg in safari terwijl de 'vraagkopteksten' met of zonder variablen hetzelfde zijn.

Mocht je nog iets weten, hoor ik het graag!:)

Gegroet, Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan