• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische keuzelijst via namen beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ame225

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2016
Hallo,

Ik heb een vraag i.v.m. dynamische keuzelijsten.
In de bijlage zit een voorbeeld bestand.

In het werkblad "Overzicht Voedingsmiddelen" heb ik een lijst van een aantal voedingsmiddelen gekoppeld aan een categorie.
Ik zou graag een dynamische keuzelijst maken van de categorieën waar de voedingsmiddelen in zitten.
Bv. Ik zou graag een lijst met soepen hebben

Om dit op te lossen heb ik momenteel een 2e werkblad "data" aangemaakt met alle voedingsmiddelen onder elke categorie.
Hier heb ik dan dynamische keuzelijsten gemaakt via namen beheren met de functie verschuiving en aantalarg.

Ik vroeg me af of ik het werkblad data niet zou kunnen wegwerken door een andere formule te gebruiken bij "namen beheren".
Iets met ALS?

Kunnen jullie mij helpen?Bekijk bijlage test Namen beheren.xlsx

Volgens mij gaat dat met een formule niet lukken; wellicht met VBA.
Ik zou het zelf meer zoeken in de richting van automatische opbouw van blad Data vanuit "Overzicht Voedingsmiddelen".
Desgewenst wil ik daar wel een opzetje voor maken.

Bedoel je misschien - Getrapte Validatie ?
Daar zijn volgens mij wel voorbeelden van.

Bij nader inzien kan het waarschijnlijk wel zonder 'Data', mits je de data in 'Overzicht Voedingsmiddelen' sorteert.

Door een beetje slim gebruik te maken van de namen van de comboboxen heb je helemaal geen gedefinieerde namen nodig. De code heb ik een beetje ingekort.

Bijlagen

Amai, dit ziet er alleszins veel korter uit.
Mocht je mijn bestand zien, zou je nogal lachen denk ik. :D
Ik ben namelijk een ultra beginner ;)

Maar goed... Zo leren we bij he

Bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan