Dynamische keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelledre

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Als beginneling ben ik lekker aan het stoeien access.
Ik ben een storings database aan het maken en nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Ik in deze database o.a. 2 invoer velden namelijk Afdeling en Machine.
Ik heb 1 tabel met een Afdeling_ID (A t/m Z) en Afdeling kolom deze is verwerkt in een keuze lijst.
Ik heb ook een 2e tabel met een Afdeling en een machine kolom.
In deze tabel staat dus alle machines van alles afdelingen.
Nu is de bedoeling dat als ik bijvoorbeeld afdeling B kies dan wil ik in de tweede keuzelijst alleen de machines zijn van afdeling B.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?

André

In de Access cursus in Hoofdstuk 8 wordt e.e.a. uitgelegd. Overigens gaat het verhaal in Hoofdstuk 9 verder, dus die zou je er ook nog bij kunnen pakken. De oplossing in de cursus is geheel op VBA gebaseerd. Je kunt het ook nog simpeler aanpakken door de tweede keuzelijst te filteren op de waarde uit de eerste keuzelijst (overigens: gebruik geen keuzelijsten in je tabel, maar doe dit alleen op formulieren). De eerste keuzelijst hoeft dan alleen de tweede keuzelijst nog te verversen met cboKeuzelijst2.Requery om de aangepaste data te laten zien.

Als je een voorbeeldje post, dan kunnen we sowieso beter aangeven wat je precies kunt doen in je db. Zonder database blijft het uiteraard bij algemene tips. Overigens komt het onderwerp regelmatig aan bod op het forum, dus je kunt als je hier zoekt op 'afhankelijke keuzelijsten' wel een aantal voorbeeldbestanden vinden die je ook kunt bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan