• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische lijst maken van wie nog moet betalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielleke25

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2022
Berichten
33
Hallo iedereen,

Op het werk spelen we met de collega's een soort van "Bingo" (Lucky Lotto).
Hiervoor heb ik een nieuwe bestand gemaakt want de vorige eigenaar van het bestand had veel formules verwijderd enz...
Het bestand is bijna volledig klaar, enkel nog een maar Macro's opnemen maar dat kan ik pas op het werk uitvoeren omdat het bestand daar op de computer staat, en niet op de thuis PC.

Het is de traditie dat elke speler al een betaling uitvoert voor het volgende spel, zodat iedereen al klaar staat voor deel te nemen als het vorige spel is afgelopen.
Het zou diegene die de betalingen beheerd ideaal zijn om een lijstje te hebben om te zien wie er nog moet betalen voor het volgende spel.

In het bestand heb ik het tabblad "Wie moet er nog betalen" dit is een test tabblad.
Het zou ideaal zijn mocht er in de kolom K de namen ingevuld worden, wie nog niet betaald heeft voor het volgende spel (i.f.v van de lijst ernaast)
Wanneer de betaling is uitgevoerd, zou de naam mogen verdwijnen uit de kolom K

Zou dit mogelijk zijn?
Alvast super bedankt!

Mvg,
 

Bijlagen

  • Test nieuwe Lucky Lotto.xlsx
    523,6 KB · Weergaven: 15
ik zou op tabblad naamlijst en tabel maken van de lijst met deelnemers en dan kan je daar filteren op wie betaald heeft of niet.
wel even de lege kolommen verwijderen.
 
Hallo Gielleke25
Het is allemaal mooi gemaakt maar met al die samengevoegde cellen ga je een keer problemen krijgen.
Ik heb het zo geprobeerd, kijk maar of je het wat vindt.

Groetjes Johan
 

Bijlagen

  • Test nieuwe Lucky Lotto.xlsx
    521,7 KB · Weergaven: 20
je kan het eventueel ook zo doen, dan moet je niet elke week uw gegevens te veranderen.
 

Bijlagen

  • Test nieuwe Lucky Lotto.xlsm
    534,6 KB · Weergaven: 9
Hallo iedereen,

Sorry voor het latere antwoord!
Super bedankt voor de 2 goede voorbeelden.
Ik ga met beide aan de slag en hou beide voorbeelden op mijn PC, de formules zijn steeds bruikbaar en aanpasbaar voor andere toepassingen!:thumb:
 
Toch is een draaitabel hier de oplossing.
 
Goedemorgen iedereen,

Mag ik nog eens op jullie hulp vragen aub?
Onlangs hebben jullie mij geholpen om een dynamische lijst te maken voor een Lucky Lotto spel.
Hierbij is een lijst gemaakt voor de betaling van de volgende speelbeurt na te kijken of deze nog moet betalen ja of neen...
De code werkt perfect.. Wanneer voor de volgende speelbeurt het woord "OK" staat is de naam uit de lijst verwijderd.

Kan de formule uitgebreid worden met het woord "OK" maar ook met het woord "Stopt"????
Ik weet niet of dit kan???

Alvast super bedankt!
Mvg,
 

Bijlagen

  • Test OK - Stopt.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 17
als je 365 hebt kan je het zo doen.
 

Bijlagen

  • Test OK - Stopt (1).xlsx
    15,7 KB · Weergaven: 15
Hallo,

Ik gebruik Excel prof. 2019...
Zou de gebruikte formule uitgebreid kunnen worden? Of is dit totaal niet mogelijk...

Alvast bedankt!
Mvg,
 
Misschien
Code:
=ALS.FOUT(ALS(INDEX($C$5:$D$10;VERGELIJKEN(B5;$B$5:$B$10;0);VERGELIJKEN($G$2;$C$4:$D$4;0))="OK";B5&" OK";ALS(INDEX($C$5:$D$10;VERGELIJKEN(B5;$B$5:$B$10;0);VERGELIJKEN($G$2;$C$4:$D$4;0))="Stopt";B5&" Stopt";B5&" Oke"));"")

Als het zo de bedoeling is.

of
Code:
=ALS.FOUT(
  ALS(INDEX($C$5:$D$10;VERGELIJKEN(B5;$B$5:$B$10;0);VERGELIJKEN($G$2;$C$4:$D$4;0))="OK";
      B5&" OK";
      ALS(INDEX($C$5:$D$10;VERGELIJKEN(B5;$B$5:$B$10;0);VERGELIJKEN($G$2;$C$4:$D$4;0))="Stopt";
          B5&" Stopt";
          B5&" ???"
      )
  );
  ""
)
 
Laatst bewerkt:
Beste,

De formule werkte niet 100% zoals het hoorde, maar het was wel in de juiste richting geschreven! Super bedankt ervoor.
Ik heb deze zelf kunnen aanpassen nu...

Code:
=ALS.FOUT(ALS(INDEX($C$5:$D$10;VERGELIJKEN(B5;$B$5:$B$10;0);VERGELIJKEN($G$2;$C$4:$D$4;0))="OK";"";ALS(INDEX($C$5:$D$10;VERGELIJKEN(B5;$B$5:$B$10;0);VERGELIJKEN($G$2;$C$4:$D$4;0))="Stopt";"";B5));"")

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Test OK - Stopt.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 9
Misschien de tweede formule?
Die vind ik beter.
Groetjes
 
Je zou ook alleen naar "0" kunnen zoeken.
Hiermee komen de namen netjes onder elkaar.

Code:
=IFERROR(INDEX($B$5:$B$10;AGGREGATE(15;6;(ROW($B$5:$B$10)-4)/(INDEX($C$5:$D$10;;MATCH($G$2;$C$4:$D$4;0))=0);ROW(A1)));"")
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet Excel het werk laten doen ?
 

Bijlagen

  • __Test_snb.xlsx
    13,7 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan