• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische links naar cellen in verschillende bestanden en locaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjoeZty

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Hallo waarde Excel-experts,

Ik heb jullie hulp nodig voor een Excel-probleem c.q. uitdaging.

Zie ook de bijgevoegde voorbeeldbestanden.
Ik heb 3 bestanden RM 01.11.xls, TS 02.11.xls en CD 12.11.xls, waar ik berekeningen in uitvoer. De uitkomst staat altijd in cel A1.

Nu heb ik een overzichtlijst (lijst.xls), waar ik deze waarden in wil lezen d.m.v. de naam van het bestand in kolom B. Er is echter 1 complicatie, de 3 bestanden staan in verschillende directories.... :shocked:

Ik weet dat dit mogelijk is d.m.v. handmatige links, maar dit moet toch ook kunnen met code?

Ik heb al e.e.a. geprobeerd en gezocht, maar ik snap de functies Indirect en adres niet zo goed.

Ben benieuwd wat jullie ervan 'brouwen'....
Ik hoor graag van jullie!

BVD en grtz,
DjoeZty

Bijlagen

Niemand?
Is het me nu toch gelukt een probleem neer te leggen dat onuitvoerbaar is in Excel??? ;)

Grapje, ik wacht nog wel even af.

Er zal vast wel iemand zijn die zondags zijn hobby om anderen te helpen op Helpmij uitoefent. Aan het grijze weer zal het niet liggen iig... :(

Succes en ik hoor/zie het wel.

MVG,
Joost aka DjoeZty :d

De verwijzing met de functie indirect (binnen dezelfde directory) krijg ik wel werkend.

Voor jou vraag (buiten dezelfde directory) heb ik op dit moment geen oplossing.

1) Hoe vaak dien je deze aktie te herhalen?

iedere maand / week / dag / uur?

Indien de aktiviteiten niet vaak hoeven te worden uitgevoerd is copieren naar eenzelfde directory misschien een oplossing.

2) En binnen deze directory zal waarschijnlijk ook gezocht moeten worden naar meerdere bestanden (dat maak ik uit jou vraag niet op)?

In dat geval lijkt mij een oplossing met VBA gewenst, maar daar kan ik je onvoldoende bij helpen.

Laat je de antwoorden nog even weten?

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

@DjoeZty Een enkele quote zonder reactie heeft geen enkele toevoeging.

Ik had even snel gereageerd met mijn mobiel en de antwoorden in de quote gezet.
Maar hieronder even 'netjes'

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Oeldere,

Ik zal iets meer info geven.
In lijst.xls staan allerlei projecten, gerangschikt op een naam in een bepaalde cel.
Per project heb ik een projectformulier waarin ik een besparingsberekening doe.
De uitkomst van deze berekening wil ik in de projectlijst automatisch in laten lezen, in een andere kolom van een bepaalde rij met projectnaam.

Elke keer dat de lijst geopend wordt moeten deze waarden bijgewerkt worden.
Het betreft dus inderdaad meerdere verschillende bestanden (elk projectformulier is een apart excelbestand).

Je geeft aan dat buiten dezelfde directory een probleem is.
Ik heb echter 6 verschillende directories; kan ik de formule die jij kent niet nesten in een als-functie?

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat ik het hele bereik als tekst construeer in een bepaalde cel (zie kolom E in lijst.xls).
Deze inhoud moet Excel dan gebruiken als bereik in een formule/link.
Ik weet echter niet of dat mogelijk is.

Ik snap verder dat VBA meer mogelijkheden geeft, maar een formule is in een lijst onderhoudsvriendelijker.

Ik hoop dat je wat met mijn antwoorden kunt.

BVD en groeten,
DjoeZty

Laatst bewerkt door een moderator:
Oeldere?

Kun je je hier nog eens over buigen?
Een oplossing voor dit probleem zou mij zeer veel verder helpen.

BVD en groeten,
DjoeZty

En wat denk je dat mijn antwoord nu is => lees je vraag en de antwoorden nog eens door!

Hallo Oeldere,

...
Je geeft aan dat buiten dezelfde directory een probleem is.
Ik heb echter 6 verschillende directories; kan ik de formule die jij kent niet nesten in een als-functie?

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat ik het hele bereik als tekst construeer in een bepaalde cel (zie kolom E in lijst.xls).
Deze inhoud moet Excel dan gebruiken als bereik in een formule/link.
Ik weet echter niet of dat mogelijk ...

BVD en groeten,
DjoeZty

@Oeldere:
Ik snap je reactie, maar volgens mij heb ik antwoord gegeven op je vragen en hierbij nieuwe vragen gesteld.

Verandert dit niets aan het probleem?

In post #3 stel ik deze vragen!

Code:
De verwijzing met de functie indirect (binnen dezelfde directory) krijg ik wel werkend.

Voor jou vraag (buiten dezelfde directory) heb ik op dit moment geen oplossing.

1) Hoe vaak dien je deze aktie te herhalen?

iedere maand / week / dag / uur? 

Indien de aktiviteiten niet vaak hoeven te worden uitgevoerd is copieren naar eenzelfde directory misschien een oplossing.

2) En binnen deze directory zal waarschijnlijk ook gezocht moeten worden naar meerdere bestanden (dat maak ik uit jou vraag niet op)?

In dat geval lijkt mij een oplossing met VBA gewenst, maar daar kan ik je onvoldoende bij helpen.

Laat je de antwoorden nog even weten?

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan