• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dynamische naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
hey iedereen,

ik heb in het bijgevoegd bestandje een naam aangemaakt ('steden'); nu als ik die lijst ergens wil kopieren, bv in cel E2 en die nadien nr beneden doortrek, dan begint hij in E2 op de hoogte van de 2de rij in die lijst met namen..hoe kan ik ervoor zorgen dat dezee lijst bij het begin begint in de cel waar ik hem zet?

bedankt!

Bijlagen

hey iedereen,

ik heb in het bijgevoegd bestandje een naam aangemaakt ('steden'); nu als ik die lijst ergens wil kopieren, bv in cel E2 en die nadien nr beneden doortrek, dan begint hij in E2 op de hoogte van de 2de rij in die lijst met namen..hoe kan ik ervoor zorgen dat dezee lijst bij het begin begint in de cel waar ik hem zet?

bedankt!

Ga naar DATA - DATAVALIDATIE.
Selecteer lijst.
Type in: =steden

Je krijgt een dropdownlijst met de steden beginnend bij Antwerpen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

tx.. dat kan idd ook! niet aan gedacht :)

is in validatie ook dit soort zaken mogelijk:

ALS(B5=1;steden;"")

dat enkel als B5 1 is, dat de lijst steden wordt, en anders een lege lijst?

ik weet dat dit gaat met indirect() enz.. mr gaat het ook rechstreeks bij die lijst validatie (en dus niet validatie en dan formule?

Hm.
In bijgevoegd bestand verschijnt in de blauwe cel een lege lijst als er een 1 in cel B5 staat.
De formule zoekt dan namelijk in de B-kolom die leeg is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan