• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dynamische range aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijn Cornelis

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2008
Ik zou een dynamische range moeten uitbreiden, maar hierbij zou er een check moeten gebeuren of de waarden al dan niet al in de range staan, om te vermijden dat ze 2 maal worden opgenomen. Het is dus de bedoeling om een kolom van woorden te doorlopen en indien nodig de woorden in de range te plaatsen.

Kan er iemand mij hier mee helpen?

Bedankt

Het vermijden van 2x eenzelfde invoer kan je doen met valideren.
Hierin kan je een formule zetten, zoals:
Code:
=AANTAL.ALS(bereik tot invoercel;invoercel)=0

Ik begrijp niet goed hoe ik dit zou moeten doen. Ter verduidelijking het document.
Ik moet vanuit de sheet globalchecklist een dropdown creëren via de sheet dropdown.
de Verschillende BC's moeten dus in die sheet onder BC komen te staan en als ik de lijst in sheet globalchecklist aanpas zou dit via een macro makkelijk geupdate moeten kunnen worden. Dus ik zie niet goed waar ik de functie die jij aangeeft moet invoeren.

alsvast bedankt!!!

Bijlagen

Ik snap niet meer wat je nu wilt bereiken.

Eerst heb je het over uitbereiden van een bereik (een invoer toevoegen indien deze er niet tussen staat), en vervolgens heb je het over dropdown lijsten.

Misschien kan je duidelijk uitleggen wat je wilt bereiken, want mij is het nog niet duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan