• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische range selecteren en plakken in nieuw werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdh82

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Beste mede-gebruikers,

Als excel gebruiker wil ik graag het uitvoeren.

Ik wil een bereik in een tabblad selecteren en plakken in een nieuw tabblad. Het te selecteren tabblad begint en eindigt niet altijd op dezelfde posities, m.a.w. in tabblad 1 kan het zo zijn dat ik de range A13:D200 wil hebben en in tabblad 2 de range A15:E500.
Het criterium voor selectie is alles vanaf DIE rij waarin in kolom A het woord 'specificatie' staat.

In het voorbeeld bestand geldt voor tabblad 1 wil ik de range A13:K64 selecteren en voor tabblad 2 de range A11:K55. Via de matrixfunctie:
=(ADRES(KLEINSTE(ALS(Blad1!$A$1:Blad1!$A$500="Specificatie";RIJ(Blad1!$A$1:Blad1!$A$500));1);1)) lukt het me om de begincel te selecteren. Echter, dit is totaal geen geselecteerde range die ik vervolgens kan kopieren. Ik vermoed dat ik hiervoor macro's (VBA) dien te gaan gebruiken.

Tot slot wil ik in de nieuwe tabbladen voor bepaalde waarden optellen (o.a. tabblad 1, cel K23: Spaarloon maand). In principe moet mij dit lukken via vert.zoeken. Echter, doordat het betreft niet altijd dezelfde kolom, m.a.w. in het ene tabblad kan het kolom 11 zijn en in het andere kolom 12).

Is iemand bereid mij te helpen?

Hartelijk dank.

Groet,

Paul

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Er is geen voorbeeldbestand bij gedaan.

Het zal idd met macro's moeten gebeuren, dus duik daar dan maar eens eerst in.

Als je een topic aanpast (bijlage bijhangen) wordt die topic niet naar boven geduwd in het Excel subforum. M.a.w. bijna niemand ziet dit.

Vandaar dat niemand reageert. Ik heb inmiddels gezien dat jij een redelijke expert bent op het gebied van macro's. Heb jij misschien enig idee?

Het zoeken van tekst in kolom A kan met Find, in de helpfiles staat uitgewerkte code.

Neen, die van VBA.

Je komt daar als je ALT-F11 drukt.

Ik heb jou verwezen naar code in de helpfiles. Post hier wat je daarmee gedaan hebt en dan zal er wel iemand verder helpen.

Beste mede-gebruikers,

Als excel gebruiker wil ik graag het uitvoeren.

Ik wil een bereik in een tabblad selecteren en plakken in een nieuw tabblad. Het te selecteren tabblad begint en eindigt niet altijd op dezelfde posities, m.a.w. in tabblad 1 kan het zo zijn dat ik de range A13:D200 wil hebben en in tabblad 2 de range A15:E500.
Het criterium voor selectie is alles vanaf DIE rij waarin in kolom A het woord 'specificatie' staat.

In het voorbeeld bestand geldt voor tabblad 1 wil ik de range A13:K64 selecteren en voor tabblad 2 de range A11:K55. Via de matrixfunctie:
=(ADRES(KLEINSTE(ALS(Blad1!$A$1:Blad1!$A$500="Specificatie";RIJ(Blad1!$A$1:Blad1!$A$500));1);1)) lukt het me om de begincel te selecteren. Echter, dit is totaal geen geselecteerde range die ik vervolgens kan kopieren. Ik vermoed dat ik hiervoor macro's (VBA) dien te gaan gebruiken.

Tot slot wil ik in de nieuwe tabbladen voor bepaalde waarden optellen (o.a. tabblad 1, cel K23: Spaarloon maand). In principe moet mij dit lukken via vert.zoeken. Echter, doordat het betreft niet altijd dezelfde kolom, m.a.w. in het ene tabblad kan het kolom 11 zijn en in het andere kolom 12).

Is iemand bereid mij te helpen?

Hartelijk dank.

Groet,

Paul

Ik zit met een soortgelijk probleem waarmee Find mij waarschijnlijk wel kan helpen.
Maar als ik een macro in elkaar probeer te draaien blijk ik er toch net niks van te begrijpen. :confused: Hoe zou zoon een macro voor het boven staande probleem er uit moeten zien?

Kan iemand mij helpen?:o

Hallo

Begin aub eens je eigen topic, nu pik je die van iemand anders in. Geen crimineel feit, maar het is beter om jouw vraag in een nieuwe topic te zetten. Geef op een verstaanbare manier wat de situatie is, wat er moet komen, en wat je huidige code is. En dan zal er wel iemand inspringen ;)

Succes

Wigi

Ik heb er totaal geen moeite mee dat iemand op deze wijze reageert op mijn topic. Hopelijk komen we er zo juist sneller uit. Iig bedankt voor de reactie.

groet,

Paul

In dit voorbeeld wil ik elke regel vaarvan de waarde in kolom A "10" is de regel kopieren naar een andere sheet. Momenteel kopieerd hij er maar 1 regel naar de andere sheet en plaatst deze nog op verkeerde plaats.

Sub VindtRoute()

With Worksheets(1).Range("a1:a500")
Set c = .Find(10, LookIn:=xlValues)
If Not c Is Nothing Then
firstAddress = c.Address
Do
ActiveCell.Range("A1:E500").Select
Selection.Copy
Sheets("Blad2").Select
ActiveCell.Offset(0, 0).Range("A1").Select
ActiveSheet.Paste
Set c = .FindNext(c)
Loop While Not c Is Nothing And c.Address <> firstAddress
End If
End With

End Sub

Ik open voor de zekerheid wel een eigen post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan