Dynamische schermafbeeldingen werken niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo, ik heb bij MSN messenger een aantal dynamische schermafbeeldingen. Eerst deden deze het altijd, maar na MSN opnieuw geinstalleerd heb, werken ze niet meer:(. Dat vind ik heel jammer. Weet iemand hoe ik ze weer terug kan krijgen? Ik kan ze trouwens wel selecteren in de afbeeldingenlijst en als ik dat doe komt er ook het stilstaande plaatjelinksboven naast mijn naam te staan. Alleen bij gespreksvensters (en in de afbeeldingenlijst) is het een rechtopstaande lichtblauwe rechthoek. Wie kan mij helpen?

Ik ben erachter gekomen dat andere mensen hem wel kunnen zien.

En ik kan andermans schermafbeeldingen ook niet zien.

En nu doen ze het weer niet:confused:. Maar volgens mij ligt het niet aan flash, want ik zie op alle sites de flash-gedeeltes wel goed. Op die site die je net gaf staat ook een wink, die wordt ook goed weergeven. Wat moet ik doen?:confused:

Even opnieuw installeren:

Opnieuw installeren.

Er zijn meerdere manieren om MSN Messenger (en Messenger Plus) te verwijderen en daarna weer te installeren, maar bij de meeste manieren mist een stap.
Deze oplossing werkt voor meerdere problemen. Bijvoorbeeld als je iedere keer de melding krijgt ''er zijn nieuwe updates'' Dit is de oplossing:

Verwijder msn (en msn plus) en installeer msn (en eventueel Messenger Plus) daarna opnieuw. Volg deze aanwijzingen PRECIES (Niets overslaan):
1. Ga naar software en verwijder msn (indien aanwezig Messenger Plus).
2. Start de computer opnieuw op.
3. Ga naar je harde schijf en verwijder (indien aanwezig) de mappen van msn en Messenger Plus.
4. Start opnieuw op.
5. Ga naar de site van msn en download de nieuwste versie van msn (eventueel die van Messenger Plus).
6. Installeer msn (eventueel msn plus).
7. Start opnieuw op.
8. Kijk of msn het nu goed doet.

Soms is het nodig om na punt 3 nog even een registercleaner te draaien. -->CCleaner<-- kan je hier voor gebruiken. Punt B van de Handleiding.

Bij Messenger Plus kan je eerst een back-up maken van de instellingen. Open msn en ga naar plus>voorkeuren. Daar staat linksonderin back-up. Dan selecteer je ''instellingen exporteren. Kies een map uit en na herinstallatie kan je ze weer importeren.
Ik raad aan om ook de registercleaner even te doen.

Maak wel een back-up van te voren!

Maak je toevallig gebruik van een programma om je tijdelijke bestanden op te ruimen??

Voor dat ik dit doe een vraag:
Gaan dan niet alle persoonlijke emoticons en alle schermafbeeldingen verloren? Of staan die ergens anders opgeslagen?

Deze staan opgeslagen in C:\Documents and Settings\Roel van Echten\application data\Microsoft\MSN Messenger\[getal]\CustomEmoticons.

Deze mappen worden voor zover ik weet niet verwijderd.

Anders kan je ze van te voren even Back-uppen:

Emoticons.

Zelf Maken:
Als je zelf emoticons gaat maken kan je dat doen op verschillende grootte. Er zijn twee maten waarbij ze in msn goed worden weergeven. Namelijk 19x19, en 20x20 pixels. Eventueele afwijkingen kunnen wel, maar vaak geeft dat geen mooi effect.
Toelichting: 1x2 (pixels). De 1 staat voor de breedte en de 2 voor de hoogte.

Opslaan vanuit een account:
  • Geef eerst de verborgen bestanden weer (verkenner->extra->mapopties->weergave).
  • Zorg nu dat de extentie's zichtbaar worden:
  1. Ga naar een willekeurige map.
  2. Ga naar mapopties (extra->mapopties)
  3. Kies het tabblad "Weergave".
  4. Zoek naar de volgende regel: "Extentie's voor verborgen bestandtypen verbergen".
  5. Haal het vinkje voor de regel weg.
  6. Klik op "Toepassen" en daarna op "OK".

• Ga naar C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Application Data\Microsoft\MSN Messenger\
  • Zoek even naar de map die hoort bij je account (Dat is één van de mappen met nummers) en open die map.
  • Open de map "CustomEmoticons".
  • Verander de extentie op de volgende manier: Kies voor naam veranderen en haal dat weg en vervang dat door jpg of gif
De *.dat-bestanden gewoon overzetten werkt niet. MSN Messenger pakt de *.dat bestanden dan namelijk niet.

Ik ben nu bij stap 5 van het opnieuw installeren van MSN messenger. Maar ik krijg tijdens de installatie deze melding:

Maar voorzover ik weet hebben alle gebruikers op onze computer allemaal dezelfde rechten. Wat kan ik hier aan doen?

Het is nu wel gelukt MSN messenger opnieuw te installeren, maar de dynamische schermafbeelding werkt nog steeds niet.:(

Gebruik je een programma zoals CCleaner om je tijdelijke-bestand op te ruimen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan