dynamische update

Status
Niet open voor verdere reacties.

steveson

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
Berichten
198
ik heb tweemaal xp geïnstalleerd 1x op partitie C en 1x op partitie D, C: en E: is één hd en D: is de tweede hd.Nu wou ik xp herinstalleren op D: dmv dynamische update maar dit verliep niet goed (foutmelding 7 ??).Nu heb ik bij 't opstarten wel 3 keuzes ipv 2 om te kiezen met welk os ik wil opstarten,windows xp setup is er bijgekomen.Ik wil dit verwijderen en heb dit al geprobeerd via uitvoeren->bootcfg/delete/id3 en dit had tot resultaat dat er nu windows standaard als derde optie staat ipv setup en dus niet verdwenen is.Mijn vraag is dus: hoe kan ik die derde os bij de opstart verwijderen.
 
Ga naar Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerd > 3e knop instellingen > Bewerken. Hier staat je boot.ini en onder [operatingsystems] staan de regels die je ziet tijdens het booten. De overbodige regel kun je verwijderen en bestand opslaan. Maar er staat waarschijnlijk ook een installatiemap ergens op je schijf (met een $$-naam). Deze kan ook verwijderd worden.
 
Geplaatst door Binary
Ga naar Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerd > 3e knop instellingen > Bewerken. Hier staat je boot.ini en onder [operatingsystems] staan de regels die je ziet tijdens het booten. De overbodige regel kun je verwijderen en bestand opslaan. Maar er staat waarschijnlijk ook een installatiemap ergens op je schijf (met een $$-naam). Deze kan ook verwijderd worden.
Bedankt voor je snelle reactie.Dit had ik reeds gedaan met als gevolg dat windows setup veranderde in windows standaard maar in de boot.ini is ie verdwenen,en weet je mss ook waar ik die map ($$-)kan vinden.Greetz,

Steven
 
als dit mss kan helpen ,zo ziet m'n boot.ini er uit

[Boot Loader]
Timeout=5
Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

moet hier mss wat aan veranderd worden om enkel 2x xp als opstartopties over te houden?
 
Veranderen in:

[Boot Loader]
Timeout=5
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Moet het probleem oplossen (hij kan de genoemde default niet vinden, dus toont de STANDAARD optie)

Mapnaam $WIN_NT$.~BT is dus wat je moet (kunt) verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan