Dynamische velden in brieven

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hey,

In word heb je een mogelijkheid om brieven samen te voegen. Ik heb geleerd onder Word 2003 (denk ik) dat je ook deze mogelijkheid kan gebruiken om bijvoorbeeld dynmaische veldjes in te voegen. Voorbeeld dat je een brief opent en dat er dan een venstertje opent met bijvoorbeeld de vraag 'vakantiebestemming' en dat je dan invult 'Nederland'. En dan krijg je de bijvoorbeeld de brief:

"Proficiat, je hebt een vakantie naar Nederland gewonnen!"

In het basisdocument heb je dan zoiets als:

"Proficiat, je hebt een vakantie naar VELDNAAM gewonnen!"

Kan iemand mij hiermee verder helpen. Ik zou dit nodig hebben, omdat ik nogal veel brieven schrijf en ik dus niet met de tabellen kan werken.
Ik vergeet namelijk nogal eens iets aan te passen in de brief en dan staat dit toch niet echt professioneel.

Hoe begin ik hier aan en hoe plaats ik die veldnaam dan aan, zodat hij mij een vraag gaat stellen als ik het document open.

groetjes,

xenium

In Word 2003 doe je dat via een ASK veld of een FILL-IN veld. Te vinden onder <Invoegen>, <Veld>. Het verschil is: een Fill-in zet je gelijk op de goede plek, en kan één keer gebruikt worden, en een Ask veld zet je aan het begin van je document, en roep je op de plek waar je hem wilt gebruiken weer op. Een Ask veld vraagt ook om een bladwijzernaam, want dat is de referentie die je later weer nodig hebt.
Samenvattend: heb je een veld één keer nodig, maak dan op de juiste plek een Fill-in veld. Wil je het veld vaker oproepen, maak dan een Ask veld, en roep dat op de juiste plek op door de bladwijzernaam op de goede plekken te maken met <Ctrl>+<F9>, en tussen de accolades de bladwijzernaam te typen.

In Word 2003 doe je dat via een ASK veld of een FILL-IN veld. Te vinden onder <Invoegen>, <Veld>. Het verschil is: een Fill-in zet je gelijk op de goede plek, en kan één keer gebruikt worden, en een Ask veld zet je aan het begin van je document, en roep je op de plek waar je hem wilt gebruiken weer op. Een Ask veld vraagt ook om een bladwijzernaam, want dat is de referentie die je later weer nodig hebt.
Samenvattend: heb je een veld één keer nodig, maak dan op de juiste plek een Fill-in veld. Wil je het veld vaker oproepen, maak dan een Ask veld, en roep dat op de juiste plek op door de bladwijzernaam op de goede plekken te maken met <Ctrl>+<F9>, en tussen de accolades de bladwijzernaam te typen.

Beste,

Ik werk met de 2007 en dit lukt me dus niet. Als ik kies: insert, field en dan een veldje kies, dan vraagt hij mij dit direct om in te vullen, maar ik krijg niets te zien in mijn document.

Heeft er misschien iemand een startersvoorbeeld. Want ik raak er maar niet uit.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan